حکم تخریب ۴ دستگاه ویلای غیر مجاز در روستای فخر آباد از توابع بخش لشت نشا به مساحت ۸۵۰ متر مربع و به ارزش ۱۲ میلیار تومان با حضور احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز اجرایی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حکم تخریب ۴ دستگاه ویلای غیر مجاز در روستای فخر آباد از توابع بخش لشت نشا به مساحت ۸۵۰ متر مربع و به ارزش ۱۲ میلیار تومان با حضور احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز اجرایی شد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه شخصی بخش وسیعی از اراضی زراعی و شالیزاری را بدون طی مراحل قانونی و به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده و پس از ساخت و ساز، آن را به افراد غیر بومی فروخته است، گفت: این مساله در کمیسیون ماده ۹۹ رسیدگی شده و حکم قلع و قمع بنا و مستحدثات صادر شد.

وی در ادامه افزود: این حکم پس از تایید در دیوان عدالت اداری صبح امروز با رعایت قانون و حفظ حقوق همسایگان اجرایی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه افرادی با دور زدن قانون اراضی کشاورزی را تغییر کاربری غیر قانونی داده و در آن ساخت و ساز می‌نمایند، اظهار داشت: این افراد با فروش چنین ویلاهایی به غیربومیان به سرمایه‌های هنگفتی دست می‌یابند.

وی به افرادی که قصد خرید ویلا و ساختمان در استان‌های شمالی دارند، توصیه کرد: قبل از اقدام به خرید از سازمان‌های مربوطه مانند امور اراضی، بنیاد مسکن و دادستانی استعلام کنند.

آقایی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که قصد تخریب اراضی زراعی را دارند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.