رئیس شورای قضایی استان گیلان با تاکید بر لزوم اتمام کمربندی جاده ییلاقی و نقش آن در کاهش ترافیک، تصریح کرد: مصالح مورد نیاز باید بر اساس قانون از منابع منطقه برداشت شده و در راستای تکمیل این جاده مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان از ماسال، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی، از دادگستری ماسال، کمربندی جاده ییلاق، پیچ خودبچر و زمین اختصاص یافته برای آرامستان شاندرمن بازدید کرده و در نشست دهیاران و اعضای شورای اسلامی و مدیران این شهرستان حضور یافت.

حجت‌الاسلام خلیلی با تاکید بر لزوم اتحاد و وحدت بین مسئولان اظهار داشت: این اتحاد و همدلی باید در شرایط کنونی بیشتر و مستحکم‌تر شود و کسی که بخواهد این اتحاد را بر هم بزند و ملت و دولت را فرقه فرقه کند یقینا دشمن است.

وی مشکل زباله را جدی‌ترین معضل استان گیلان برشمرد و گفت: اولین قدم، تفکیک زباله از مبدا است و این کار در شهرستان آستانه اشرفیه اجرایی شده است و تفکیک زباله علاوه بر حفظ محیط زیست و تولید کود آلی، موجب کاهش حجم زباله نیز خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر لزوم اتمام کمربندی جاده ییلاقی و نقش آن در کاهش ترافیک، تصریح کرد: مصالح مورد نیاز باید بر اساس قانون از منابع منطقه برداشت شده و در راستای تکمیل این جاده مورد استفاده قرار گیرد.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به خطرات پیچ خودبچر و حادثه‌خیز بودن آن ابراز داشت: ریاست کل دادگستری استان دستورات لازم را در خصوص تعریض و اصلاح آن صادر کرد.

وی در ادامه به بازدید از عرصه ۸ هزار متری در شاندرمن که حسب دستور رییس کل در سفرهای قبلی برای آرامستان این شهر اختصاص یافته است گفت: به دلیل مشکلات محل پیشین دفن اموات در شاندرمن، این عرصه به کمک خیرین و با همت مسئولان محلی دیوارسازی شده و جهت دفن اموات به شهرداری تحویل داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان همچنین اظهار داشت: نشستی نیز با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در شهرستان ماسال برگزار شد و در خصوص موضوعاتی چون طرح هادی، جلوگیری از تغییر کاربری، صیانت از منابع طبیعی بحث و تبادل نظر شد.

آقایی با بیان اینکه در سفر یک روزه مسئولین قضایی استان و مدیران اجرایی در راستای مساوات و کمک‌های انسان دوستانه به پانزده خانواده نیازمند بسته‌های معیشتی و گرمایشی اهدا گردید افزود: حسب دستور ریاست محترم کل این نوع خدمات انسان دوستانه در سر تا سر استان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه رییس کل دادگستری استان به دادستان شهرستان ماسال دستور داد ضمن شناسایی خانوارهای فقیر فاقد منزل مسکونی، با هماهنگی منابع طبیعی زمین‌هایی را برای ساخت مسکن مشخص نمایند گفت: طی تماس تلفنی رییس کل دادگستری استان با مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان نیز مقرر شد تا پس از اختصاص این زمین ها، منازل مسکونی برای اقشار کم برخوردار منطقه ساخته شود.