مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان گفت: در راستای اجرای برنامه های مصوب سال 96-95 مرمت برج های آسیب‌دیده قلعه رودخان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفت.

به گزارش نداي گيلان، رضا علیزاده اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره کل، اعتبارات ملی مناسبی برای مرمت و ساماندهی قلعه‌رودخان مصوب و تخصیص‌داده شد که به محض محقق‌شدن این مهم، از ابتدای سالجاری پروژه های مرمتی قلعه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در جریان برنامه ریزی های انجام شده و بر اساس سنجش های صورت گرفته ، مرمت و رفع خطر دو برج بخش‌شرقی در اولویت قرار داشت، اذعان کرد: عملیات مرمتی مذکور با مرمت یک برج بخش غربی، ساماندهی آب انبار قلعه و مرمت مسیرهای پله های خطرناک قلعه در دستور کار اداره کل استان قرار گرفته است.

این مسئول، پیشرفت فیزیکی دو پروژه مرمتی یاد شده را قریب به60 درصد خواند و افزود: با پیگیری و نظارت فنی پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان این پروژه مراحل اجرایی را طی می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان مجموع برج‌های قلعه رودخان را 40 برج اعلام کرد که از این تعداد قریب به 20 برج نیازمند عملیات مرمت اضطراری و تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت و رفع خطر هستند.