ظهر امروز آیین گشایش نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان رنگین کمان در با حضور مسئولین و هنردوستان شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا ظهر امروز(پنج شنبه) مراسم افتتاح نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان به مدیریت خانم سیما قهری مدیره گالری رنگین کمان با حضور شاپور تشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد، هنرجویان و اولیای آنها در محل این آموزشگاه برگزار شد.
رئیس ارشاد در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن تقدیر و تشکر از خانم قهری و خوشامدگویی به حاضرین، اظهار امیدواری کرد که با ایجاد بسترهای مناسب و برنامه ریزی های درست و اصولی شاهد هر چه بیشتر برگزار شدن این مراسم و در نتیجه شاهد شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان در این شهرستان باشیم.
خانم قهری هم در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از ریاست اداره ارشاد آستارا در مورد انگیزه برپایی این نمایشگاه گفت: هر ساله و به صورت دوره ای عملکرد هنرجویان خود را به صورت نمایشگاهی عرضه می کند و بسیار امیدوار است که برپایی اینگونه نمایشگاه ها موجب ارتقاء هر چه بیشتر هنرهای تجسمی در این شهرستان باشد.
وی همچنین گفت: گالری رنگین کمان از سال ۹۰ شروع بکار کرده و در حال حاضر حدود پنجاه هنرجو از ۵ سال تا ۴۵ سال زیر نظر وی در دو بخش رنگ انگشتی، مداد رنگی و مداد شمعی برای کودکان و تکنیک های اکرولیک، رنگ روغن و طراحی با زغال برای بزرگسالان به آموزش نقاشی مشغول می باشند.
سیما قهری متولد ۱۳۵۵ و از هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان است که به گفته خودش از سال ۷۲ کار خود را شروع کرده و تاکنون بیش از ۵ نمایشگاه در شهرهای مختلف استان گیلان برگزار نموده و معتقد است که وجود یک فرهنگسرا و یا نگارخانه برای شهرستانی مثل آستارا که از جایگاه خاص فرهنگی برخوردار است، بسیار واجب و ضروری بنظر می رسد و از مسئولین امر تقاضا کرد که وی را در راه رسیدن به این مهم یاری نمایند.