رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: بالغ بر 400 نفر از آموزگاران در طرح شهاب رشت و انزلی شرکت کردند.

نداي گيلان : سیدکمال حسین‌پور عصر امروز در نشست ارزشیابی توصیفی در سالن فاطمیه مدرسه شاهد این شهر، اظهار کرد: 200 آموزگار پایه چهارم ناحیه 2 رشت که در راستای اجرای طرح شهاب به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته پرداخته بودند، تجلیل شدند.

به گفته وی، طرح شهاب در سال تحصیلی جاری علاوه بر دانش‌آموزان پایه چهارم ناحیه 2 رشت، دانش‌آموزان پایه پنجم این ناحیه و دانش‌آموزان پایه چهارم شهرستان بندر انزلی را نیز شامل می‌شود.

این مسئول گفت: معلمان پایه چهارم شهرستان انزلی تحت آموزش‌های کارگاهی در راستای اجرای هر چه بهتر طرح مذکور قرار گرفتند.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در همایش کارگاهی آموزشی بندرانزلی 150 آموزگار پایه چهارم و 40 سرگروه استانی حضور داشتند، گفت: مدرسان به چگونگی استفاده از فرم‌های شناسایی برای تشخیص استعدادهای دانش‌آموزان پرداختند.

وی افزود: طرح شهاب با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش با یک برنامه اجرایی زمان‌بندی شده در حال اجراست و به تدریج به تعداد مدارس زیرپوشش آن افزوده می‌شود.

حسین‌پور اجرای طرح شهاب را به معنای جایگزینی این طرح با مدارس استعدادهای درخشان ندانست و خاطرنشان کرد: تنها پرورش استعدادهای تمام دانش‌آموزان در راستای برپایی عدالت آموزشی مورد نظر است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی مذکور را ادامه‌دار خواند و یادآور شد: به تمام آموزگاران شرکت‌کننده در طرح آموزشی شهاب 24 ساعت ضمن‌خدمت تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: بالغ بر 400 نفر از آموزگاران در دو همایش کارگاهی و آموزشی طرح شهاب در رشت و انزلی شرکت کردند./خبر گزاري فارس