مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: گزارش‌ها از آب‌گرفتگی منازل از این شهرها اعلام شده است ولی به‌دلیل تداوم بارش‌ها آمار دقیقی در دست نیست.

به گزارش نداي گيلان: افشین عزیزی  با اشاره به بارش‌های باران در چند روز اخیر در گیلان از آبگرفتگی منازل مسکونی در شهرهای املش، لنگرود و فومن خبر داد و اظهار داشت: گزارش‌ها از آبگرفتگی منازل از این شهرها اعلام شده است ولی هنوز به‌دلیل تداوم بارش‌ها آمار دقیقی در دست نیست.

وی با اشاره به آبگرفتگی معابر عمومی افزود: در لنگرود، املش، فومن و آستارا آبگرفتگی شدیدتر گزارش شده است و نیروهای امدادی در تلاش هستند تا کم‌ترین آسیب به شهروندان وارد نشود و هنوز میزان دقیق خسارت به‌دلیل ادامه بارش‌ها قابل بر آورد نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در مناطق اصلی و در جاده‌ها نیروهای راه و شهرسازی در محورهای شرق در حال اقدام برای روان‌سازی جاده‌ها هستند.

عزیزی با تأکید بر آمادگی واحدهای عملیاتی و امدادی به‌ویژه هلال احمر، راهداری، اورژانس، آتش‌نشانی و اکیپ‌های دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: ذخیره‌سازی امکانات امدادی و اضطراری مناسب در مواجه با حوادث غیر مترقبه مانند سیل و نیز تهمیدات برای پاسخگویی به نیازمندی‌ها و خسارات وارده در استان انجام شده است.

وی توجه جدی به اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌های هواشناسی و اطلاع‌رسانی به شهروندان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری و افزایش میزان آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی سیل و طغیان رودخانه‌ها و افزایش ضریب ایمنی گزارش‌های منظم از نقاط مختلف استان به مدیریت بحران استانداری ارسال می‌شود و تهمیدات لازم اندیشیده می‌شود.