معاون خدمات شهری شهرداری رشت ضمن اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود یک جبهه هوای سرد و احتمال بارش برف در نواحی جنوبی رشت در روز دوشنبه گفت: شهرداری با اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم، نیروها و ماشین‌ آلات ستاد بحران خود را در مناطق پنجگانه رشت مستقر می‌کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدرضا شیرزاد معاون خدمات شهری شهرداری رشت در تشریح تمهیدات شهرداری برای مواجهه با بارش برف اظهار داشت: اورهال ماشین آلات برف روب و هماهنگی بین مناطق و واحدهای پشتیبانی در مقابله با بحران احتمالی بارش برف از جمله تمهیدات شهرداری رشت محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی دوشنبه همین هفته در مناطق چهار و پنج رشت با بارش برف بیشتری مواجه هستیم، عنوان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور شهرداران مناطق پنجگانه برگزار شد برای هر سطح از میزان بارش برف اولویتهای اجرایی مشخص شد.

شیرزاد با تأکید به اینکه در صورت شدت بارش برف، پیش بینی‌های لازم برای استفاده از توان بخش خصوصی برنامه ریزی شده است، گفت: ستاد بحران شهرداری رشت تعداد ۶۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در اختیار دارد که این ناوگان برای خدمات‌رسانی در سطح پنج منطقه رشت مستقر می‌شوند.

وی استفاده از توان بخش خصوصی با ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین را بخشی از برنامه شهرداری رشت در صورت تشدید بارش برف در سطح شهر ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر مصوب شده در مرحله اول و ساعات اولیه بارش ناوگان حمل و نقل عمومی در معابر و خیابان‌های اصلی تردد داشته باشند و چنانچه میزان بارش برف شدت گرفت، ماشین آلات برف روب جهت بازگشایی مسیرهای تردد وارد خیابانها شوند.