استاندار گیلان گفت:15 پروژه بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مرتضی براری ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان ‌زیرساخت‌های فناوری در استان را خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: باید بتوانیم از این زیرساخت‌ها برای خلق ثروت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با پیشرفت‌های انجام شده بخشی از سبد درآمدی خانوارها به فناوری‌های نوین اختصاص یافته است، گفت: در برنامه ششم توسعه 100 هزار میلیارد تومان حجم گردش مالی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور حداکثری در توسعه اقتصادی کشور را مهم دانست و تصریح کرد: گیلان حداقل باید بتواند 3 درصد از رقم مذکور را به خود اختصاص دهد.

 استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه 15 پروژه بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، گفت: برای توسعه اقتصاد گیلان این پروژه‌ها در قالب یک بسته تدوین شده است.

محمدعلی نجفی اجرای طرح‌های فناوری اطلاعات را موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت استان دانست و افزود: مرکز تماس بین‌المللی و ارائه خدمات الکترونیک در روستاها از مهم‌ترین موضوعات این بسته سرمایه‌گذاری است.

وی شبکه هوشمند انرژی، طرح توسعه اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی، مراکز تولید خدمات ارزش افزوده، توسعه کسب وکار الکترونیک، تولید محتوا، شهر هوشمند مرکز داده به عنوان هاب منطقه و… را از دیگر موضوعات بسته سرمایه‌گذاری مذکور عنوان کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری دهد، گفت: انتظارات استان در بخش توسعه فناوری و ارتباطات فراتر از وضعیت فعلی بوده و مجموعه استان در اجرای طرح‌های توسعه فناوری اطلاعات همراه هستند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی استان برای شکوفایی هر چه بیشتر گیلان را مهم دانست و یادآور شد: بهره‌گیری از تکنولوژی نوین و فناوری‌های روز از جمله نیازهای توسعه بوده و تحقق دولت الکترونیک از جمله اولویت‌های استان به شمار می‌رود که باید با جدیت دنبال شود.