وزیر بهداشت ژاپن گفت: واکسن آمریکایی مدرنا (m-RNA ) ساخته شده در کارخانه ای در جنوب « اوکیناوا » به دلیل مسائل خارجی از جمله احتمال آلودگی سوزن سرنگ هایی که داخل ویال های واکسن ها شده، آلوده شدند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از خبرگزاری « رویترز »، وزیر بهداشت ژاپن گفت: واکسن آمریکایی مدرنا (m-RNA ) ساخته شده در کارخانه ای در جنوب « اوکیناوا » به دلیل مسائل خارجی از جمله احتمال آلودگی سوزن سرنگ هایی که داخل ویال های واکسن ها شده، آلوده شدند.

روز یکشنبه پس از شناسایی مواد خارجی در ویال های واکسن و سرنگ ها، تولید واکسن در این کارخانه موقتا متوقف شد. وزارت بهداشت کمی بعد اعلام کرد ممکن است سوزن ها به شکلی نادرست وارد ویال های واکسن شده باشند و قسمتی از پوشش پلاستیکی را از بین برده باشند.

« نوریهیسا تامورا » وزیر بهداشت ژاپن به خبرنگاران گفت: دلیل این اتفاق هر چه باشد ما متوجه شدیم واکسن ها ایمن نیستند.

وی در ادامه افزود: ورود مواد خارجی به درون ویال های واکسن موضوعی غیرمعمول نیست. ما به جمع آوری اطلاعات ادامه می دهیم و مجددا دراین باره گزارش خواهیم داد.

ژاپن در حال حاضر با بزرگترین موج همه گیری ویروس کرونا با سویه مسری دلتا از آغاز این همه گیری مواجه است. سرعت واکسیناسون در این کشور با تاخیر واردات واکسن و هفته گذشته با تعلیق استفاده از ۳ محموله واکسن آلوده مدرنا کند و آهسته پیش می رود.

« تارو کنو » رئیس بخش واکسیناسیون امروز گفت، در نظر دارد تا روند حمل و نقل واکسن ها را به شهرداری هایی که به دلیل کمبود واکسن مجبور به توقف واکسیناسیون شدند تسریع کند.

او در ادامه اضافه کرد: برنامه تزریق دُز تقویتی که برای تثبیت ایمنی دربرابر ویروس ممکن است لازم باشد نیز پس از انجام واکسیناسیون کامل در دستور کار خواهد بود.