رئیس بسیج رسانه گیلان از آغاز به کار جام رسانه‌ای امید در استان خبر داد و گفت: انتشار خبر خوب و امیدآفرین در عصر جهاد تبیین ضروری است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ مهدی پارسا با اشاره به اهمیت انتشار اخبار امید آفرین و بیان حقیقت دستاوردهای نظام در عصر جنگ شناختی اظهار کرد: انتشار خبر خوب و امیدآفرین در عصر جهاد تبیین و در مقابله با دشمن در سیاه نمایی رسانه‌ای لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه گیلان در راستای فعالیت برای انتشار خبر حداکثری اخبار امیدآفرین در بین افکار عمومی جام رسانه امید را برگزار خواهد کرد، گفت: برگزاری این جام به معنی نادیده گرفتن مطالبات و مشکلات نیست بلکه بیان حقیقت پیشرفت‌ها همراه با بیان مطالبات و ارائه راهکارهای است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر اینکه «جام رسانه امید» با حضور اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در استان و در یک رقابت ۲۴ ساعته به صورت شهرستانی و استانی برگزار می‌شود، افزود: منتخبان استانی به مرحله کشوری راه پیدا کرده و در تهران همراه با سایر استان‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

پارسا با بیان اینکه جام رسانه امید با رویکرد دیدن پیشرفت‌های ایران اسلامی در قالب تیمی یا انفرادی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این جام به تولید محتوا می‌پردازند و کسانی که بیشترین بازدید، بیشترین واکنش مردمی و یا بیشترین تحلیل احساسی مثبت را بر اساس نگاه امیدآفرینی داشته باشند انتخاب و به مراحل بعدی راه پیدا خواهند کرد.

گفتنی است؛ پوستر رویداد جام «رسانه امید» در رشت با حضور حجت الاسلام احسان الله محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در حضور اصحاب رسانه، مدیران و اعضای شورای کانون‌های بسیج رسانه استان گیلان رو نمایی شد.

محورهای رویداد رسانه‌ای «جام امید» جهاد امید، جهاد خدمت، جهاد تبیین و حقوق شهروندی است که در قالب‌های ایده پردازی، گزارش مکتوب (خبری، تحقیقی، تحلیلی)، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی و کلیپ موبایلی است.