ندای گیلان:کاظم لطفی با اشاره به وضعیت ساخت تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان اظهار کرد: فاز دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان امسال با حضور قائم مقام وزیر نیرو آغاز شده است. وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان 70 درصد جمعیت شهری این استان را زیرپوشش دارد، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه در مدت سه سال […]

ندای گیلان:کاظم لطفی با اشاره به وضعیت ساخت تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان اظهار کرد: فاز دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان امسال با حضور قائم مقام وزیر نیرو آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان 70 درصد جمعیت شهری این استان را زیرپوشش دارد، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه در مدت سه سال ساخته و پس از آن وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان تصفیه‌خانه مذکور را بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه شمال کشور نامید و ادامه داد: این تصفیه‌خانه با روش BOT آغاز شده است.

وی افزود: مدل نخست تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان بار دیگر بازسازی می‌شود و در افق چهار سال آینده 6 هزار لیتر آب در ثانیه از طریق رودخانه سد شهر بیجار و در مرحله بعدی سد منجیل آب 2.5 میلیون نفر جمعیت شهری گیلان را تامین می‌کند.

لطفی با بیان اینکه تامین آب شرب این استان وضعیت توسعه پایدار دارد، افزود: گیلان در توسعه پایدار برای تامین آب شرب شهرهای این استان در کشور پیشرو است.

وی درباره تمهیدات برای مقابله با کم‌آبی، تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی که در کره خاکی حاکم است و ایران یکی از کشورهای کم‌آب‌ محسوب می‌شود، برای گیلان برنامه مدون تهیه شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان خاطرنشان کرد: در پنج سال آینده یعنی سال‌های 94 تا 98 طرح‌های آب در شهرهای گیلان به پایداری می‌رسد.

وی گیلان را پایدارترین استان کشور در تامین آب شرب دانست و افزود: تصفیه‌خانه بزرگ آب سنگر برای 70 درصد جمعیت شهرهای رشت، انزلی، شرق گیلان، شرق نزدیک، غرب نزدیک، غرب دور، و تصفیه‌خانه شهر آستارا در حال اجرا است.

لطفی از اجرای تصفیه‌خانه آب شهر تالش توسط آب منطقه‌ای خبر داد و گفت: بخش انتقال انجام شده و یکی از چاه‌های این تصفیه‌خانه وارد مدار شده است.

وی یادآور شد: تصفیه‌خانه آب صومعه‌سرا دهه فجر سال گذشته افتتاح شده و تصفیه‌خانه فومن پایان خرداد ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.