معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اعلام خبر آغاز ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی در این استان گفت: کلاس اولی ها پس از نامنویسی به لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی باید سنجش شوند.

ندای گیلان:معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اعلام خبر آغاز ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی در این استان گفت: کلاس اولی ها پس از نامنویسی به لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی باید سنجش شوند.

محمدرضا گلی افزود: اولیاء دانش آموزان برای ثبت نام فرزند خود بایستی به واحدهای آموزشی محدوده محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی با بیان این که تنها در مقطع اول ابتدایی حضور اولیاء ضروری است، اظهار کرد: در پایه های دیگر ثبت نام دانش آموز با ارجاع پرونده اش در پایه بالاتر در واحد آموزشی مربوطه انجام می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از مدیران واحدهای آموزشی استان خواست تا دستورالعمل مربوط به ثبت نام را رعایت کنند.

وی در ادامه در باره طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان بیان داشت: پس از ثبت نام کلاس اولی ها در مدرسه، نوبت دهی برای تحت پوشش قرار گرفتن دانش آموز در طرح سنجش به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

گلی خاطر نشان کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی ، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان این که در طرح یاد شده وضعیت ایمن سازی، پایش رشد و سایر ارزیابی های بهداشتی و پزشکی در پایگاه های سنجش توسط متخصصان ارزیابی می شود، تصریح کرد: 27 پایگاه برای اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 30 خرداد در گیلان فعال خواهد شد.

بیش از 376 هزار دانش آموز در بیش از پنج هزار و 700 واحد آموزشی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

بیش از 186هزار دانش آموز گیلانی در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.