آغازبکار فعالیت تورهای گردشگری داخلی در ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان گیلان تصویب شد.

به گزارش  ندای گیلان،معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تصویب آغازبکار فعالیت تورهای گردشگری داخلی در ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان گیلان خبر داد.
حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری استان با اشاره به مصوبات سی و چهارمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در گیلان گفت: تورهای گردشگری داخلی می توانند از ۲۴ خرداد فعالیت خود را آغاز کنند.
آذرپور ادامه داد: آغاز بکار تورهای گردشگری داخلی می بایست بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده باشد.

ولی جهانی، معاون میراث این اداره کل نیز با اعلام دریافت تاییدیه ثبت ملی ۱۵ اثر تاریخی گیلان گفت: بنای تاریخی ساعی، مسجد اردبیلیان،مسافرخانه فرد،کافه ترنج، خانه تاریخی شیون فومنی،خانه مستشاری، حمام پیر بازار از رشت جز این آثار تاریخی هستند.

او ادامه داد: در شهرستان‌های دیگر گیلان بقعه تاریخی سیکاش و بقعه تاریخی خرارود، از سیاهکل غار بز طلابن املش، بقعه سارم اشکور، خانه اقبال انزلی، گورستان قلعه گردن تول لات رودسر،بازار آسیابر دیلمان،خانه نصرتیان لنگرود از جمله بناها و محوطه های تاریخی‌اند که پرونده این اثار در جلسه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ شورای سیاست گذاری ثبت اثار کشور وزارت خانه مطرح و با رای اکثریت اراء مورد تایید قرار گرفت.

جهانی تصریح کرد: از این پس این آثار تحت حفاظت این اداره کل بوده و هرگونه صدمه و تخریب و آسیب روی این آثار برابر قانون ومقررات طبق بند ۵۵۸ لغایت ۶۶۸ جرم محسوب می شود و مجرم تجت پیگرد قانونی قرار می گیرد.