فرماندار شهرستان رشت گفت : با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، نوع جرایم هم تغییر کرده و امروزه تخلفات زیادی در شبکه های مجازی صورت می گیرد و لازمه مقابله و جلوگیری از وقوع چنین جرمهایی ، اقتدار و آشنایی نیروهای انسانی همگام با علم روز  است .

 

به گزارش نداي گيلان: به مناسبت هفته ناجا ، جلسه ای با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولین نیروی انتظامی شهرستان رشت در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد ، سید عیسی مهدوی در این جلسه ، با اشاره به امنیت قابل تقدیر حاکم بر کشور گفت: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که چنین نیروهای معتقد و مقتدری را تربیت نموده که احساس امنیت را به جامعه ما تزریق کرده اند و حتی بنا به تعبیر دشمنان این مرز و بوم ، کشور ایران امن ترین کشور در بین کشورهای منطقه است.

وی حضور نیروهای مسلح به علوم روز دنیا را لازمه مقابله با جرایم رایانه ای و اینترنتی دانست و افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، نوع جرایم هم تغییر کرده و امروزه تخلفات زیادی در شبکه های مجازی صورت می گیرد و لازمه مقابله و جلوگیری از وقوع این چنین جرمهایی ، اقتداری پایدار است که خوشبختانه نیروی انتظامی ما به واسطه داشتن فرماندهان با اقتدار ونیروهای انسانی همگام با علم روز ، توانسته است این معضل را مدیریت نماید.

مهدوی ادامه داد: کنترل شهرستان رشت با توجه به جمعیت سیار ، کنترلی تکنیکی و پرکاریست که خوشبختانه فرماندهان توانستند ، این شهر را به یکی از شهرستانهای با امنیت کشور تبدیل کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در هر نقطه ای از این شهرستان از جمله سواحل دریا ، فرودگاه و همه نقاط حساس و سوق الجیشی ، حضور نیروی انتظامی توانسته است این حس امنیت را به وجود آورده که شایسته تقدیر است.

مهدوی ضایعه درگذشت زائرین خانه خدا را یکی از تلخ ترین حوادث امسال نامید و افزود: زائرین بعد از بازگشت از حج به دو دلیل معنوی و روحی و روانی جزو شادترین انسانهای روی زمین هستند ، اما امسال با وجود سوءمدیریت آل سعود و رخداد این ضایعه اسفناک ، شیرینی این سفر روحانی به کام همگان تلخ شد اما مدیریت بازگشت حجاج با آن وضع روحی ناگوار ،از جانب نیروی انتظامی با تلاش مثال زدنی و در سایه آرامش به خوبی انجام شد.

فرماندار شهرستان رشت حضور همه جانبه و فعالنیروی انتظامی در امر انتخابات را باعث قوت قلب همگان دانست و افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، نیروی انتظامی ، بازوی قوی نظام در برگزاری انتخاباتی سالم و در کمال امنیت می باشد.

وی همچنین از پاکسازی مسیر امامزاده هاشم سنگر توسط نیروی انتظامی ،که از آن به عنوان پروسه ای با قدمت 20 سال یاد شد ، تشکر نمود و افزود: ساماندهی بازارچه زرجوب با قدمتی 30 ساله و نیز مزار میرزا کوچک خان جنگلی، با یاری خداوند و همت بزرگمردان نیروی انتظامی بدون هیچگونه مشکلی انجام شد.