برای روز چهارشنبه آسمان گیلان کمی تا نیمه ابری در بعضی نقاط افزایش ابر و وزش باد و رگبار و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و تقویت جریانات خنک شمالی در استان گیلان است، اظهار کرد: بر همین اساس از روز گذشته شاهد بارش شدید باران، کاهش محسوس دما، وزش باد و رعد و برق در استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا امروز (سه شنبه) پیش بینی شده است، گفت: از عصر امروز با کاهش ناپایداری به تناوب در بعضی نقاط رگبار باران، احتمال رعد و برق تا پایان هفته جاری در استان گیلان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا نیز بیش از یک متر خواهد بود که برای شنا و فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است، تصریح کرد: برای فردا نیز آسمان گیلان کمی تا نیمه ابری در بعضی نقاط افزایش ابر و وزش باد و رگبار و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه این شرایط جوی تا پایان هفته جاری پایدار خواهد بود، گفت: در این مدت شاهد کاهش دمای هوا ۴ تا ۸ درجه ای خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: با توجه به بارش‌ها شالیکاران آب‌های اضافی داخل شالیزارها و زهکشی‌ها را خارج کنند تا از خسارات احتمالی محصول برنج جلوگیری شود.

وی با اشاره به خطر بروز صاعقه از شهروندانی که قصد کوهنوردی و یا فعالیت در فضای باز را دارند خواست مسائل ایمنی را رعایت کنند، گفت: شهروندان خواست از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی به میزان بارش‌ها طی شبانه روز گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: املش با بیش از ۳۷۸ میلیمتر بیشترین بارش را داشته و بعد از آن نیز شهرهای رضوانشهر، پره سر و صومعه سرا بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.