فرماندار رشت ضرورت توجه کافی به شبکه راه های شهرستان را در نتیجه اتصال مناطق شرقی، غربی و جنوبی استان در این نقطه عنوان و افزود: در این راستا امسال نیز علاوه بر ۷۵ کیلومتر سال گذشته، ۷۰ کیلومتر از راه های شهرستان بهسازی و آسفالت خواهد شد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی از عملیات در حال اجرای ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت راه های حوزه بخشداری سنگر بازدید و در جریان مراحل انجام و پیشرفت پروژه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید اظهار داشت:ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، باغداری، دامپروری و صنایع دستی شهرستان رشت سبب گردیده تا سهم بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان در پیوند با روستاها صورت پذیرد؛ بنابراین برنامه ریزی ها برای ترمیم و نگهداری از راه های اصلی، فرعی و روستایی رشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در جریان بازدید از عملیات در حال اجرای ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت راه سکاچا و چهارراه پل به اسلام‌آباد در بخش سنگر که به طول ۲۱۰۰ متر و پیش بینی اعتبار ۶ میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید، گفت: خوشبختانه در طی سال گذشته با آسفالت و بهسازی ۷۵ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان با صرف اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان، اقدامات خوبی در زمینه تحقق سیاست های محرومیت زدایی و توسعه ای دولت سیزدهم به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان صورت گرفته که به امید خداوند در سال جاری نیز با ترمیم و آسفالت ۷۰ کیلومتر دیگر، این روند ادامه خواهد یافت.

امام پناهی با بیان این مطلب که با گسترش امکانات پایه و تقویت زیرساخت ها در روستا، موجبات استقبال جمعیت مولد به ویژه جوانان و نوجوانان از ماندگاری در روستا را فراهم آورده و علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، سبب جلوگیری از تبعات جبران ناپذیر مهاجرت و حاشیه‌نشینی خواهیم شد؛ خاطرنشان کرد: گسترش، نگهداری و ترمیم شبکه راه‌ها، ارتباط مستقیمی با توسعه مناطق دارد.

وی افزود: همچنین بهره مندی از راه مناسب، نقش مهمی در ثبات شغلی و درآمد خانوار ایفا می‌کند. فرماندار رشت با بیان این مطلب که علاوه بر برنامه ریزی در جهت تولید و فروش فرآورده های روستایی، حضور گردشگران نیز یکی از مولفه های موثر بر رونق کسب و کار روستاییان است، اظهار داشت: راه مناسب و ایمن، از جمله الزامات فراهم آوردن زمینه حضور گردشگران در مناطق روستایی  است.