دكتر محمد علي نجفي در آيين افتتاح این آسایشگاه با تبريك مبعث پيامبر مهرباني و رحمت حضرت محمد مصطفي (ص) گفت : آغاز راه رستگاري و طلوع عدالت را به همه مردم استان صميمانه تبريك عرض مي كنم و اميدوارم همه ما از رهروان راستين اين پيامبر عظيم الشان باشيم .

ندای گیلان:دكتر محمد علي نجفي در آيين افتتاح این آسایشگاه با تبريك مبعث پيامبر مهرباني و رحمت حضرت محمد مصطفي (ص) گفت : آغاز راه رستگاري و طلوع عدالت را به همه مردم استان صميمانه تبريك عرض مي كنم و اميدوارم همه ما از رهروان راستين اين پيامبر عظيم الشان باشيم .

استاندار گيلان با اشاره به حديثي از نبي مكرم اسلام (ص) اظهار داشت : رسول گرامي اسلام فرمودند سه گروه از افراد در راه عرش هستند نخست كساني كه گره از امت گرفتار من بگشايد دوم كساني كه سنت مرا زنده نگه دارند و افرادي كه زياد بر من صلوات فرستد .
نماينده عالي دولت با بيان اينكه امروز گرد هم جمع شده ايم تا از عزيزاني كه گرهی کار نيازمند باز مي كند قدرداني كنيم افزود : كساني كه در راه كمك به نيازمندان قدم بر ميدارند جز به خير و خدمت به مردم به چيز ديگري نمي انديشند و اين ارزشمند است  .
وي اظهار داشت : در سالي كه بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب به سال همدلي و هم زباني مزين گرديديه بايد با تمام توان  در جهت ايجاد اين گونه اقدامات  ارزشمند بهره گيريم .

وي بر لزم همراهي مديران در اقدامات  خداپسندانه تاكيد كرد و افزود : بايد بدور از هرگونه انديشه جناحي با تمام توان در جهت حمايت و پشتيباني از كساني كه روح خدمت ، ايثار و فداكاري دارند تلاش كنيم .
دكتر نجفي گفت : خداوند متعال در جهت ارتزاق تمامي موجودات الهي تواناست ولي تكاليفي را بر دوش همه بندگان خود گذاشته و در قرآن كريم نيز براهميت پرداخت زكات و صدقه اشاره شده است .
وي با اشاره به وجود افراد خير در گيلان اظهار داشت : در استان گيلان خيران زيادي وجود دارد كه گام هاي بزرگي را در راه خير رساني به مردم برداشته اند و ما موظف هستيم زمينه هاي جذب تمامي خيرين را براي انجام كارهاي بزرگ ايجاد كنيم .

وي با بيان اينكه احساس نيكوكاري غير از صفا و معنويت در عرصه هاي فردي و اجتماعي و فرهنگي اثرات پايدار دارد اظهار داشت : اجتماع بدون ايجاد عناصر و مولفه هاي همگرايي و نوعدوستي و كمك و تعاون ، گذشت و عفو پديدار و پايدار نمي ماند.
دكتر نجفي پاداش اين نيكي ها را جز به نيكي ندانست و افزود : بايد ايمان كامل داشته باشيم كه انجام هر كار خير حتي كوچك از سوي خداوند متعال بدون پاداش نخواهد ماند .
گفتنی است برای ساخت، توسعه و تجهیز این پروژه که از سال ۹۱ در دو طبقه به مساحت 2500متر مربع با ظرفیت نگهداری 120مددجو  آغاز شد 30میلیارد ریال از سوی خیران هزینه شد.
با بهره برداری از ساختمان جدید آسایشگاه خیریه معلولین غرب گیلان ظرفیت نگهداری معلولین این آسایشگاه  در دوساختمان جدید و قدیم به 200نفر افزایش یافت.