رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:تمام مراکز بهداشت گیلان، شبکه‌ها و کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان همراه با کارشناس بهداشت مدارس هر هفته چندین نوبت از مدارس استان بازدید می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بی‌توجهی آشکار نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و عملکرد مسافرانی که به استان گیلان سفر کرده و در پارک‌ها چادر برپا می‌کنند بسیار نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که توانایی مدارس استان در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی را چگونه و در چه سطحی ارزیابی می‌کند عنوان کرد: در مورد مدارس و رعایت پروتکل‌ها در این اماکن دانشگاه علوم پزشکی مجری نیست و فقط ناظر بوده و بر روند انجام کارها طبق برنامه تعریف شده نظارت می‌کند.

سالاری نوع نظارت و نحوه اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس انجام می‌دهد را تشریح کرد و ابراز داشت: تمام مراکز بهداشت گیلان، شبکه‌ها و کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان همراه با کارشناس بهداشت مدارس هر هفته چندین نوبت از مدارس استان بازدید می‌کنند.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: میانگین ورود و خروج بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان گیلان در دو ماهه اخیر تغییر آن چنانی نداشته است.

سالاری برگزاری کنکور سراسری در استان گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه پس از این آزمون سراسری نرخ شیوع ویروس کرونا در استان افزایش پیدا نکرد ابراز داشت: در تعطیلات اخیر مسافران بسیار زیادی به استان گیلان سرازیر شدند و در بسیاری موارد هم شاهد بودیم که پروتکل‌های بهداشتی توسط آنان رعایت نمی‌شد.

وی تجمع مسافران و گردشگران در پارک‌ها و فضاهای سبز استان گیلان در تعطیلات اخیر و اقدام آنان برای برپایی چادر را اقدامی که شدیداً سلامت عمومی همه مردم را به خطر می‌اندازد خواند و عنوان کرد: این مسافران حتی شب‌ها در پارک‌ها می‌خوابیدند و امیدواریم بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز شاهد افزایش بار بیماری کرونا در گیلان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حضور بسیار زیاد و قابل توجه مسافران در استان و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اظهار نگرانی کرد و اظهار داشت: آرزو می‌کنیم این صحنه‌ها و این اتفاقات منجر به افزایش شیوع کرونا در گیلان نشود زیرا کادر درمان استان به جهت فشار کاری چند ماه گذشته سختی‌های زیادی را متحمل شده است.