به تدریج کاهش دما در نیمه شمالی از پنجشنبه تا صبح جمعه (بین ۵ تا ۱۰ درجه) رخ می دهد. اواخر پنج شنبه آسمان نوار غربی کشور به تدریج با کاهش ابر مواجه می شود.

به گزارش ندای گیلان؛طبق پیش بینی های هواشناسی انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا روز چهارشنبه به سطح ناسالم برای گروه های حساس برسد. ضمن اینکه طی امروز و فردا دمای هوا در نیمه شمالی به ویژه سواحل خزر (۴ تا ۸ درجه) افزایش یافته و در استانهای گیلان و اردبیل گاهی با وزش باد شدید جنوبی همراه می شود.

بر همین اساس، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب، بخشهایی از جنوب غرب، سواحل غربی خزر و زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

گستره منطقه بارندگی تا صبح پنجشنبه به دامنه جنوبی البزر غربی و طی پنجشنبه  سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط شمال شرق را نیز در بر می گیرد و ضمن اینکه بارش در نوار شمالی تشدید می شود.

این گزارش می افزاید؛ به تدریج کاهش دما در نیمه شمالی از پنجشنبه تا صبح جمعه (بین ۵ تا ۱۰ درجه) رخ می دهد. اواخر پنج شنبه آسمان نوار غربی کشور به تدریج با کاهش ابر مواجه می شود.

بر این اساس پیش بینی وضع هوای کشور طی چهارشنبه و پنجشنبه به شرح زیر است:

چهارشنبه ۹۵/۹/۲۴:  بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، لرستان، چهارمحال بختیاری و رگبار باران و رعدوبرق گاهی با وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و کهگیلویه  و بویراحمد و بارش باران درگیلان و غرب مازندران.

پنجشنبه ۹۵/۹/۲۵: بارش برف و وزش باد شدید در آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان ، چهارمحال بختیاری و بارش برف و باران و وزش باد در گیلان، مازندران، لرستان، قزوین، البرز، همدان، تهران ، شمال ایلام و به تدریج در گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در کهکیلویه  و بویر احمد و خوزستان.

روز  پنجشنبه به سبب بارش برف، در جاده های کوهستانی مناطق شمال  غرب، غرب، دامنه های البرز ، دامنه های زاگرس مرکزی دراستانهای ذکر شده، لغزندگی جاده و کاهش دید پیش بینی می شود.

از این رو توصیه می شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.