استاندار گیلان گفت:بهره برداری از سد پلرود مزایای بسیاری برای شهرستان رودسر به دنبال دارد و مسئولان استان و نمایندگان مجلس پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه هستند. در تلاش هستیم این سد تا قبل از سال ۱۴۰۰ آبگیری شود.

ندای گیلان،ارسلان زارع صبح یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر فشارها و تحریم ها دشمنان، اظهار کرد: همدلی، وحدت و انسجام ملی مهم ترین مولفه دستیابی نظام اسلامی به موفقیت در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه امروز جهش تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی از مهم ترین راهبردها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: قطعاً با روحیه وحدت و همدلی می توانیم در عرصه های تولیدی و اقتصادی متناسب با ظرفیت های استان گیلان پیشرفت داشته باشیم.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بهره گیری از شهرستان رودسر برای توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال زایی، گفت: سهل انگاری در انجام وظایف در حوزه تولید و اشتغال نابخشودنی است و انتظارداریم فرمانداران به این بخش ها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید زمینه سرمایه گذاری در بخش اقتصادی استان و شهرستان فراهم شود، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی درست علاوه بر ترغیب سرمایه گذاران استان زمینه جذب سرمایه گذاران سایر مناطق را نیز فراهم کنیم.

زارع در ادامه به برخی پروژه های اجرایی و یا در دست اجرا اشاره و بیان کرد: بهره برداری از سد پلرود مزایای بسیاری برای شهرستان رودسر به دنبال دارد و مسئولان استان و نمایندگان مجلس پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه هستند. در تلاش هستیم این سد تا قبل از سال ۱۴۰۰ آبگیری شود.

وی بر ضرورت توجه به صنایع تبدیلی و بسته بندی در حوزه محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: توجه به این بخش می تواند فرصت های شغلی فراوانی برای استان فراهم کند.

استاندار گیلان با اشاره به تولید ۸۵ درصد تولید فندق در کشور مدر استان، افزود: بخش زیادی از تولید این محصول مربوط به شهرستان رودسر است لذا نیازمند توجه به توسعه صنایع تبدیلی هستیم.