سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با حضور در جلسه مدیران مقاطع تحصیلی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک رشت از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد فائزی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ناحیه یک، از کلیه تلاش‌ها و زحمات مدیران طی فرایند حضوری شدن مدارس قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموز فروغ مدرسه است، اظهار داشت: در ابتدا پذیرش آموزش حضوری و هماهنگی با موقعیت جدید بسیار دشوار به نظر می‌رسید و پذیرش برای اولیا و دانش آموزان آسان نبود، اما با توجه به اینکه مدیران مدارس، حلقه وصل برنامه‌های بالادستی در مدرسه هستند با همت مضاعف مشکلات را مرتفع نموده و امروزه شاهد حضور پرشور دانش آموزان در مدرسه هستیم.

فائزی در ادامه تصریح کرد: باید تبعیض رسانه‌ای برداشته شود و تلاش بر این است که عرصه ایثار و فداکاری معلمان بیش از پیش در جامعه انعکاس پیدا کرده و رسانه‌ای شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه این تصور وجود داشت که مدارس مرکز استان دارای تجهیزات و امکانات بیشتری نسبت به سایر مناطق باشد، گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی در مدارس شهر رشت امید است با تمرکز بر این کمبودها و چالش‌ها بتوانیم قدم موثرتری در حل این مشکلات برداریم.

وی همچنین در ادامه افزود: پس از مدت‌ها، تغییرات بسیار مثبتی در آئین نامه نظام رتبه‌بندی معلمان اعمال شده است که همه فرهنگیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و در آستانه اجرایی شدن می‌باشد.

فائزی در ادامه با اشاره بر بندهای تغییر یافته در این آئین نامه و محدودیت‌های قبلی آن، ضمن تاکید بر لزوم ارتقای علمی و بروز بودن معلم، از برداشته شدن محدودیت مدرک تحصیلی در رتبه‌بندی خبر داد و اظهار داشت: در رتبه‌بندی آخرین مدرک تحصیلی معلمان مورد محاسبه قرار می‌گیرد.