رییس بسیج رسانه گیلان اثرگذاری رسانه را مهم دانست و گفت: گیلان 443 رسانه مکتوب و مجازی دارد اما امروزه نمی توان فقط به کمیت رسانه ها افتخار کرد بلکه میزان تاثیرگذاری رسانه اهمیت بیشتری دارد و رسانه ای موفق است که جریان ساز باشد و موج خبری ایجاد کند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از شبستان،اولین نشست رییس بسیج رسانه گیلان با تعدادی از مدیران رسانه های فعال و مطالبه گر شهرستان در سالن  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

« مهدی پارسا » در این جلسه با اشاره به اهمیت کیفی رسانه ها، گفت: در سال های اولیه بعد از انقلاب تعداد پایگاه های خبری به این اندازه نبود و رسانه های مکتوب علیرغم اینکه تعدادشان کم بود اما محتوای آنها به عنوان رسانه های مرجع مورد استفاده قرار می گرفت.

رییس بسیج رسانه گیلان اثرگذاری رسانه را مهم دانست و تصریح کرد: گیلان ۴۴۳ رسانه مکتوب و مجازی دارد اما امروزه نمی توان فقط به کمیت رسانه ها افتخار کرد بلکه میزان تاثیرگذاری رسانه اهمیت بیشتری دارد و رسانه ای موفق است که جریان ساز باشد و موج خبری ایجاد کند.

پارسا با اشاره به تاثیرگذاری رسانه های گیلانی، خاطرنشان کرد: امروز با وجود همه مشکلات موجود، رسانه های گیلانی توانسته اند اقدامات مثمرثمری داشته باشند اما با این همه آنچه را که باید در نظر گرفت مرحله گذار و ورود به قرنی جدید است.

رییس بسیج رسانه گیلان ادامه داد: با ورود به قرن جدید باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و رسانه هایمان را تقویت کنیم.

وی به نقش رسانه در پیشبرد اهداف نظام اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه تاثیرگذارترین قشر جامعه هستند و میزان تاثیر آنها در رسیدن به اهداف نظام انکارناپذیراست چراکه رسانه ها جریان ساز و ایجاد کننده هیجان اجتماعی هستند.

رییس بسیج رسانه گیلان به اهمیت مقوله فرهنگ از دیدگاه مقام رهبری اشاره و اذعان کرد: رهبری در فرمایشات خود می فرماید: ” فرهنگ آن چیزی است که من حاضرم جانم را فدای آن کنم ” و این نشانگر میزان اهمیت فعالیت در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به هفت فرمان رسانه ای مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: امیدآفرینی و جلوگیری از  یاس و نامیدی می تواند نشاط اجتماعی ایجاد کند و باعث عقب نشینی دشمنان در عرصه رسانه شود.

پارسا ادامه داد: ما باید مجهز به سواد رسانه ای باشیم چراکه با آگاهی کمتر در این حوزه ، رسانه دشمنان غالب خواهد شد.