به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، در سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب 47 مقاله در بخش گروه کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تاکنون داوری این آثار در دو مرحله انجام شده و 4 مقاله راهیافته به مرحله نهایی این جشنواره مشخص شدهاند.مقالههای راه یافته به مرحله نهایی سیزدهمین […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، در سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب 47 مقاله در بخش گروه کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تاکنون داوری این آثار در دو مرحله انجام شده و 4 مقاله راهیافته به مرحله نهایی این جشنواره مشخص شدهاند.مقالههای راه یافته به مرحله نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در بخش گروه کودک و نوجوان شامل نقد و بررسی دو داستان (خاطرات یک خون آشام عاشق) و (جودی انجمن مخفی تشکیل می دهد) از منظر برنامة فلسفه برای کودکان نوشته مریم عفتی کلاته، کتابتی تازه از روایتی کهنه: توجهی بر بچه خوانی، با تکیه بر تصحیح حکایت مرد لر نوشته مهدی شعبانی، نخستین گزیدۀ کودکانۀ مثنوی: نگاهی به تصحیح و بازنشری از منثوی الاطفال نوشته نرگس پدرام و سیدعلی کاشفی خوانساری و نگارههایی بیگانه با تصویرگری، نقدی کلی بر تصویرگری مجموعة 12 قصه از امام علی (ع) و یارانش نوشته شهناز آزادی است.همچنین، در گروه علوم و فنون از میان 23 اثر ارسال شده به جشنواره، 6 مقاله ترجمۀ دانشنامههای جهانی در بنیاد دانشنامهنگاری ایرانی: نگاهی به دانشنامۀ پزشکی بنیاد دانشنامهنگاری ایران نوشته عزیزه بابایی، علم، دین و خرافه در تمدن اسلامی: نقدی بر کتاب مقالاتی دربارۀ مفهوم علم در تمدن اسلامی نوشته امیر محمد گمینی، کتابچندپارهسازی؛ گرایشی تخصصی در فن کتابسازی: نگاهی به ترجمۀ چندپارۀ کتاب دانشنامۀ مصور کیهان در قالب 5 کتاب انتشارات سبزان (بخش نخست) نوشته آرش ظریف، کنجکاوی کارآگاهانه در طبیعت ایران: نگاهی به کتاب ردپا و آثار جانوران نوشته سیّده الهه شریعتی،نکاتی تأثیرگذار که مترجمین نباید بدانند! : نقدی بر کتاب نظریههای تأثیرگذار در علم نجوم که شما باید بدانید نوشته مصطفی یاوری و نگاهی گذرا به چهار کتاب در حوزۀ فناوری نانو و فناوریهای مرتبط با آن نوشته داریوش کرامتی به مرحلة نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.نتایج نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در هفته پایانی آذرماه مشخص و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل میشود.انتهای پیام/