به گزارش ندای گیلان، یونسی اظهار کرد: پارسال ۲۴ نوبت بنادر استان گیلان هیدروگرافی شد که در تاریخ این بنادر بی سابقه بود.
وی هیدروگرافی را تنها راه علمی مقابله با کاهش تراز آب دریای دانست و تاکید کرد: هیدروگرافی این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا وضعیت بستر را برای لایروبی به طور دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.
یونسی تاکید کرد: بر این مبنا درصورت ادامهدار بودن روند کاهشی آب دریای خزر و کاهش یکمتری آن در حوضچه قدیم بندر انزلی این حوضچه را از دست خواهیم داد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: پای اسکلههای مجتمع بندری انزلی در حوضچه قدیم را نمیتوان بیش از ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر لایروبی کرد در این صورت اسکلهها فرو ریخته و کامیونها امکان بارگیری نخواهند داشت.
وی عنوان کرد: اما حوضچه جدید بندرانزلی بیش از پنج متر عمق دارد و در اسکله های ۱۱ تا ۱۶ آن مشکلی در این زمینه وجود ندارد و می توان طرح توسعه بندر را در این حوضچه اجرا و سه پست اسکله دیگر نیز احداث کرد که بزودی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: اجرای طرح توسعه در این بندر امکان پهلودهی همزمان ۱۵ فروند کشتی را در این اسکله ها فراهم میکند. و بندرانزلی آمادگی دارد خدمات لازم را به فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و ترانزیت کنندگان کشور ارائه کند.
Tuesday, 20 May , 2025