مدیر گمرک منطقه آزاد تأکید کرد: ارتقای کیفیت خدمات، تربیت و جذب نیروی انسانی توانمند و متعهد و اصلاح ساختارها از جمله اولویت‌های ماست تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،رسول امیدی مدیر گمرک منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: در راستای سیاست‌های سازمان اداری و استخدامی کشور و با هدف افزایش رضایتمندی مردم، تمامی امور و خدمات مربوط به ورود موقت (مرخصی) خودرو شهروندان گیلانی در حال حاضر در محل ساختمان اصلی گمرک و مجاورت آن متمرکز شده است.

امیدی افزود: این اقدام با هدف کاهش زمان انجام امور، جلوگیری از تردد‌های زائد و مکرر مراجعه کنندگان به اماکن اداری مختلف و ایجاد تجربه‌ای رضایت‌بخش برای آن‌ها انجام شده است. در این راستا با استقرار تمامی عوامل و واحدهای کاری مرتبط با ورود موقت خودرو در یک محل، شهروندان و فعالان اقتصادی می‌توانند بدون اتلاف وقت و صرف زمان و هزینه اضافی، خدمات مورد نیاز خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

وی تأکید کرد: این تغییرات بخشی از تلاش‌های مستمر گمرک منطقه آزاد برای همسو شدن با منویات مقام معظم رهبری و ارتقای کیفیت خدمات دولتی است.

مدیر گمرک منطقه آزاد خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت خدمات، تربیت و جذب نیروی انسانی توانمند و متعهد و اصلاح ساختارها از جمله اولویت‌های ماست تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

امیدی اظهار داشت: جزئیات عملیاتی این اقدام شامل استقرار تمامی واحدهای مرتبط با ورود موقت خودرو از قبیل: ورود اطلاعات و اظهار خودرو به گمرک، ارزیابی و کارسناسی، امور تضمین و بیمه‌ای، تشکیل میزهای پاسخگویی ویژه و آماده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی مرتبط برای پیگیری سریع درخواست‌ها و صدور مجوز نهایی می‌باشد.

به گفته مدیر گمرک منطقه آزاد انزلی، این اقدامات موجب کاهش هزینه و زمان انجام ارائه خدمات و افزایش سرعت در انجام امور شده است.

برای نمونه، یکی از مراجعان گمرک منطقه آزاد با بیان تجربه خود گفت: قبلاً باید برای انجام مراحل ورود موقت خودرو به چندین محل مختلف گاها” با فاصله ۲۰ کیلومتر از هم مراجعه می‌کردیم و این موضوع موجب صرف وقت و هزینه زیادی می‌شد، اما در حال حاضر همه مراحل و فرآیندهای انجام کار در یک مکان انجام می‌شود و فرآیند بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از قبل شده است.

رسول امیدی در پایان تأکید کرد: «این اقدام نشان‌دهنده عزم جدی مجموعه گمرک برای پاسخگویی به نیازهای مردم و تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور است و ما همچنان به دنبال ارتقاء سطح رضایتمندی مراجعین و بهبود فرآیندهای اداری و گمرکی در همه حوزه‌ها اعم از تجاری، مسافری، خدماتی و… خواهیم بود.

لازم به ذکر است که قبلاً امور ورود اطلاعات، صدور اظهارنامه و خدمات بیمه‌ای در محل سایت خودرویی منطقه آزاد با فاصله چند کیلومتری از اداره گمرک و همچنین تودیع ضمانتنامه‌های بانکی (تضمین مورد نیاز) در امور مالی گمرک بندر انزلی انجام می‌گردید.