فرمانده دانشکده هوانیروزارتش گفت: ارتش ایران در بحث محرومیت زدایی اقدامات بسیار خوبی در دست اجرا دارد و در بسیاری از استان‌ها، شهرهای محروم شناسایی شده اند و ارتش برای خدمت رسانی در آنجا حضور دارد.

به گزارش ندای گیلان از فومن، سرهنگ خلبان ولی رحمانی در سفر خود به گیلان از پروژه های در حال اجرای ارتش جمهوری اسلامی ایران در فومن بازدید و روند اجرای این پروژه ها را در غرب گیلان مورد بررسی قرارداد.

در حاشیه این بازدید سرهنگ رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن عرض تبریک سال جدید محضر فرمانده معظم کل قوا و ملت شریف ایران اظهار کرد: امیدوارم که در سال جدید شاهد از بین رفتن ویروس منحوس کرونا باشیم تا مردم به آرامش خاطر و سلامت اجتماعی برسند .

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران حفاظت و امنیت مرزهای کشور پهناور ایران اسلامی را در زمین، آسمان و دریا برعهده دارد و این وظیفه ذاتی را به خوبی انجام می‌دهد، اظهار کرد: امیر سرتیپ حیدری فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش  که در مراسم سال تحویل در منطقه صفر مرزی غرب کشور حضور داشت به مرزبانان تاکید کردند که همراه با توانمندی و ولایتمداری توجه به امنیت را نیز بر عهده دارند.

عملی شدن شعار ارتش فدای ملت در سال ۹۹

خلبان رحمانی یادآور شد: امیر سرتیپ حیدری در مصاحبه و بازدیدهای نوروزی خود ارتش ایران را تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا و در کنار مردم با شعار ارتش فدای ملت و ملت برای ارتش دانستند و اعلام کردند که این شعار همیشه مورد تاکید ارتش است.

وی افزود : فرمانده نیروی زمینی ارتش همیشه در کنار مردم است و هر جایی که نیاز به خدمت باشد فرمانده کل ارتش، فرمانده نیرو و فرمانده هوانیروز قطعاً آنجا حضور خواهند داشت و در کنار مردم خواهند بود.

وی فرمانده نیروی زمینی ارتش را انسانی مومن، متعهد، ولایت‌مدار و دارای حسن خلق عنوان کرد و گفت: امیر سرتیپ حیدری در ارتش برای سرباز و سردار تفاوتی قائل نیست و بین مردم و مسئولان نیز فرقی نمی‌گذارد و در طول شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند. نمونه تدبیر و مدیریت عالی او را می‌توان در رزمایش پهپاد ارتش و چهاردهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری به خوبی دید که در این رزمایش‌ها قدرت نظامی ارتش به نمایش درآمد و در ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی نیز قدرت نظامی ارتش ایران به دنیا نشان داده می‌شود تا اقتدار ارتش علاوه بر نشان دادن به دنیا  موجب دلگرمی ملت و احساس امنیت بیشتر آنها شود.

تمرکز فرماندهان کل ارتش به رفع محرومیت ها در سراسر کشور

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش در خصوص روند اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی ارتش در غرب گیلان اظهار کرد: ارتش ایران در بحث محرومیت زدایی اقدامات بسیار خوبی در دست اجرا دارد و در بسیاری از استان‌ها، شهرهای محروم شناسایی و برای اجرای پروژه ها ارتش حضور دارد که در ایام بزرگداشت روز ارتش پروژه‌های تکمیل شده به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

سرهنگ خلبان رحمانی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقدام عملی خود شعار ارتش فدای ملت و ملت برای ارتش را در سال گذشته به منصه ظهور رساند و قطعاً در سال جدید نیز به این شعار جامعه عمل خواهد پوشاند.

ارتش با تمام توان برای رفع محرومیت ها در فومن مستقر است

وی افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان گیلان با کمک استاندار و مسئولان شناسایی شد که بیشترین محرومیت‌ها در غرب گیلان وجود دارد و ارتش با تمام توان با همکاری سپاه پاسداران برای رفع این محرومیت‌ها در فومن مستقر شده است که در این شهرستان با همکاری فرماندار و فرمانده سپاه منطقه به سرعت در حال انجام است و ساخت مسکن محرومان ادامه دارد و تلاش ما این است که در ایام هفته ارتش تعدادی از مسکن محرومین این شهرستان را آماده و به افتتاح برسانیم. همچنین احداث پلی در روستای حسینکوه ، بهره برداری از آب شرب روستایی ، تجهیز و نوسازی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)شهرستان فومن با سرعت در حال انجام است که بخش عمده‌ای از این پروژه ها صورت گرفته و درصددیم به شکل کامل تحقق یابد تا مشکلات زیادی از این محرومیت ها که مردم این منطقه از آن رنج می برند مرتفع و موجب رفاه حال مردم روستایی و رضای خداوند شود. همچنین در بخش های فرهنگی شامل نوسازی و تجهیز مساجد در روستاها و مصلای نیمه تمام شهرستان فومن در دستور کار است که پیمانکاران مشغول کار و اجرا هستند.

پیشرفت  ۵۰ درصدی پروژه های محرومیت زدایی ارتش در غرب گیلان

سرهنگ خلبان رحمانی پیشرفته فیزیکی پروژه‌های ارتش در غرب گیلان را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: در نخستین بازدید سال جدید با همراهی مسئولان شهرستان از پروژه های ارتش در غرب گیلان بازدید داشتیم و جلسه‌ای با فرماندار فومن، فرمانده سپاه شهرستان و پیمانکاران برگزار شد و تمام نقاط ضعف و کاستی ها شناسایی و بررسی های دقیق صورت گرفت و راهکارهای لازم در رفع نقص ها اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: تمام تمرکز فرماندهان کل ارتش به رفع محرومیت‌ها و شناسایی دقیق مناطق محروم در سراسر کشور است و ما نیز در غرب گیلان به دنبال تکمیل سریع پروژه‌ها و هدیه آن به مردم روستاهای محروم این مناطق هستیم.

سرهنگ خلبان رحمانی با بیان اینکه شهرستان فومن با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و گردشگرپذیر بودن و داشتن شهر جدید ماکلوان و همجواری با شهر شفت دارای محرومیت های درمانی بسیار شدید است، افزود: فومن از داشتن بیمارستان مجهز محروم است که ارتش برای رفع این محرومیت با تمام توان آماده خدمت‌رسانی است و برای نوسازی و تجهیز بیمارستان فومن بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی ارتش هزینه شده و تلاش می‌کنیم که تا هفته دولت سال جاری این بیمارستان به دستگاه ام آر آی، سی تی اسکن مجهز و بخش آی سی یو این بیمارستان افتتاح و به مردم این شهرستان هدیه شود. همچنین مطالعات عملیات احداث پل جدید در کنار پل ۴۰ ساله در شهر ماکلوان در حال انجام است که پس از نهایی شدن مطالعات عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.