نماینده ولی فقیه در گیلان اقامه نمازجمعه را از حسنات امام خمینی(ره) در راستای تبیین حقایق دین در کشور عنوان کرد و گفت: نمازجمعه عامل اعتدال در جامعه است.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در جمع مسؤولان ستادهای نمازجمعه گیلان اظهار کرد: نمازجمعه یکی از عوامل فرهنگی، سیاسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر هفته مسلمانان در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: نمازگزاران در خطبه نخست نمازجمعه از معارف، مسائل اعتقادی و دینی بهره می‌گیرند و در خطبه دوم مسائل سیاسی، وضعیت کشور و سیاست آفاق جهان اسلام بیان می‌شود.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، نمازجمعه را در بعد اسلامیت نظام عنوان کرد و افزود: مردم باید از ابعاد مختلف مسائل و اعتقادات دینی بهره‌مند شوند بنابراین مسائل اخلاقی، دینی، سیاسی و اعتقادی در نمازجمعه برای جامعه تبیین می‌شود.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه تبیین مسائل دینی در نمازهای جمعه توانست اسلام را تا حدی حفظ کند، تصریح کرد: مساجد و منابر دینی مکمل نمازجمعه هستند و اکنون که دنیا به یک خانه تبدیل شده است، مردم باید خود را از لحاظ اعتقادی و اجتماعی آماده کنند.
وی به اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) توسط آیت‌الله طالقانی در تهران اشاره کرد و گفت: ایجاد نظام جمهوری اسلامی احیای اسلام ناب محمدی(ص) بود و این امر اقامه نمازجمعه در کشور را علنی و عملی کرده است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه به مرور نمازجمعه در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف کشور گسترش پیدا کرده است، بیان کرد: اکنون در 850 نقطه از کشور نمازجمعه با حضور جمعیتی چشمگیر اقامه می‌شود.
آیت‌الله قربانی، اقامه نمازجمعه را در راستای تبیین حقایق دین دانست و متذکر شد: اکنون اقامه نمازجمعه در کشور تبدیل به امر همگانی شده و مردم تمام دنیا از طریق رسانه‌ها مسائلی که در نمازهای جمعه بیان می‌شود را می‌شنوند و این امر مهمی است.
وی با بیان اینکه نمازجمعه عامل اعتدال در جامعه است، اظهار کرد: خطیب نمازجمعه دردهای جامعه را بیان می‌کند و این امر در برطرف کردن مشکلات اثر فوری دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، نماز جمعه را قدرت‌نمایی بزرگ مسلمانان توصیف کرد و یادآور شد: نمازجمعه مانور جمعیتی در منطقه است و از حسنات امام خمینی(ره) محسوب می‌شود.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه نمازجمعه دارای معجزه بسیاری است، بیان کرد: رفتار شخصی و اجتماعی و همچنین دین‌باوری و اخلاص مسؤولان نمازجمعه نسبت به اسلام مردم را به نمازجمعه می‌کشاند.
وی بر تمیزی، معطر و دلگشا بودن جایگاه نمازجمعه تأکید کرد و افزود: رفتار مسؤولان ستادهای نمازجمعه با مهمانان خداوند باید متواضعانه باشد ضمن اینکه زمینه سلامت مردم فراهم شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمازجمعه ارمغان امام(ره)، رزمندگان و ارادتمندان به اسلام در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در دوران طاغوت عده‌ای فداکار و مبارز، زندان و شهادت را پذیرفتند و با حرکت در راه امام(ره) انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و اکنون جمهوری اسلامی ایران یکی از قطب‌های مهم تاثیرگذار در جهان است.
آیت‌الله قربانی به اقتدار و اثرگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران در برطرف کردن مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون مسائل منطقه را بدون حضور ایران نمی‌توانند برطرف کنند و ناچارند رضایت جمهوری اسلامی را جلب کنند و این امر از برکات نمازجمعه است.
وی در پایان متذکر شد: نمازهای جمعه را باید با شکوه‌تر و پر محتواتر برگزار کنیم و زمینه‌ساز حکومت امام زمان(عج) شویم.