رئیس ستاد انتخابات کشور، گفت:‌ بر اساس جدول زمان بندی شده از ۲۲ فروردین ماه سال آینده روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود.

به گزارش ندای گیلان،علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگو با برنامه «بدون خط خوردگی» با بیان اینکه بر اساس قانون فعلی شوراها، ثبت نام  پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا از سی ام اسفند ماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: در روز هشتم اسفندماه سال جاری، روند برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس آغاز خواهد شد و بر این اساس، فرمانداری ها باید اقدام به تشکیل هیأت های اجرایی کنند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان بندی شده از ۲۲ فروردین ماه سال آینده نیز روند برگزاری دوازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در ۲۹ اردیبهشت ماه سال آتی، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود گفت:‌در همین تاریخ در چند حوزه انتخابیه نیز همزمان با دو انتخابات مورد اشاره، انتخابات میان دوره ای مجلس برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هریک از این انتخابات قوانین خاص خود را دارد و برای هر سه انتخابات وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات تمهیدات لازم را اندیشیده است، ادامه داد: طبق قانون، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی بر عهده شورای نگهبان است و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز بر عهده هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات که از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده اند، است.

احمدی با ارائه توضیحاتی در ارتباط با روند برگزاری سه انتخابات مورد اشاره و نحوه بررسی صلاحیت ها ادامه داد: وزارت کشور آمادگی لازم دارد تا این سه انتخابات را مدیریت کند و مُر قانون اجرا شود. در همین چارچوب به استانداری ها و فرمانداری های سراسر کشور آموزش های لازم داده شده و دستورالعمل های مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به لایحه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: اگر این لایحه مورد تصویب شورای نگهبان قرار بگیرد، وزارت کشور از آمادگی لازم برخوردار است تا قانون جدید را اجرا کند و در همین راستا زمان  جدید ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز اعلام خواهد کرد.