ایران خودرو از چند ماه پیش شروع به پیش‌فروش خودروی دانگ‌فنگ چینی اچ‌سی کراس کرده بود اما از ابتدای این هفته قیمت نهایی و شرایط خرید و تحویل اعلام شد و دعوت‌نامه‌ها برای افرادی که پیش‌ثبت‌نام کردند؛ ارسال شده است.

به گزارش ندای گیلان،ایران خودرو از چند ماه پیش شروع به پیش‌فروش خودروی دانگ‌فنگ چینی اچ‌سی کراس کرده بود اما از ابتدای این هفته قیمت نهایی و شرایط خرید و تحویل اعلام شد و دعوت‌نامه‌ها برای افرادی که پیش‌ثبت‌نام کردند؛ ارسال شده است. ایران خودرو اعلام کرده است فروش این خودرو از دو هفته آینده شروع می‌شود و افرادی که در مرادماه ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند این خودرو را با قیمت ۴۵.۳۰۰.۰۰۰ میلیون تومان دریافت کنند. ایران خودرو می‌گوید چون دانگ‌فنگ اچ‌سی کراس یک خودروی چینی است سعی شده است در ایران حدود ۳۰ درصد داخلی‌ساز شود و کیفیت آن افزایش پیدا کند.

اچ‌سی کراس یک خودروی چینی از نوع کراس است که با همکاری شرکت فنگ شن از زیرمجموعه شرکت دانگ‌فنگ ساخته شده است. این خودرو از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند و قیمت مناسبی در مقایسه با دیگر خودروهای کراس بازار دارد. به همین خاطر نیز در ابتدای امر با استقبال بسیار مناسبی روبرو شد و افراد زیادی ثبت‌نام کردند.
اچ‌سی یک خودروی کراس اوور کوچک با موتور 1.6 لیتری پژو با کد TU5 قدرت داده شده و دقیقا همان موتوری است که سالها ایرانی ها بر روی 206 تیپ 5 با آن آشنا بوده اند. موتور این خودرو 1.6 لیتری با قدرت 106 اسب بخار و 142 نیوتن مترگشتاور است. طول این خودرو 4.3 متر است و اندکی از 206 صندوقدار بزرکتر است اما فاصله بین دو محور آن حدود 20 سانتی‌متر بیشتر از 206 است. فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده اما نسبت به قیمت و رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می‌شود.
فضای صندوق این خودرو 417 لیتر است که در قیاس با 206 صندوق‌دار 33 لیتر فضای کمتری دارد اما اچی 30 با خواباندن صندلی‌های عقب می‌تواند 1137 لیتر در اختیار قرار دهد. دو ایربگ جلو، سیستم ترمز ای بی اس به همراه ای بی دی، ایربگ‌های جانبی، تهویه مطبوع خودکار، سیستم نوتفیکیشن با دوربین عقب و صندلی‌های چرم از دیگر امکانات این خودرو هستند.
ایران خودرو در تازه‌ترین لیست قیمت خود نیز، این محصول را با عنوان H30 Cross دنده اتوماتیک با تریم تیره و چهار کیسه هوا و استاندارد آلایندگی یورو۴ و قیمت ۴۵ میلیون و سیصد هزار تومان درج کرده است./شبکi