دلخوش گفت:صنایع تبدیلی و تکمیلی در صنعت چای می تواند به تقویت جایگاه چای داخلی کمک کند و این در حالی است که مطالبات چایکاران باید در زمان مقرر پرداخت شود تا کشاورز در این راستا متضرر نشود.

به گزارش ندای گیلان،سیدکاظم دلخوش اباتری درگفت و گویی درباره وضعیت تولید چای درکشور،گفت:درگام نخست باید نوسانات نرخ  برگ سبز چای از بین برود  و این در حالی است که با حذف نوسانات  چای بدیهی است که  چایکار به نحو مطلوب حمایت می شود و بنابراین کشاورز می تواند در راستای  تولید عملکرد بهینه داشته باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه  با تنظیم نرخ برگ سبز  می توان  وضعیت چایکاران را در این راستا سرو  سامان  داد ،تصریح کرد: زمانی که ما 120 هزارتن مصرف چای در کشور داریم؛در مقابل 18 هزار تن تولید داخلی داریم ،بدیهی  است که  باید واردات در این عرصه داشته باشیم

وی ادامه داد: برای جبران نیاز داخلی کشور  باید واردات چای رقم بخورد  و این درحالی است که  راهکار جلوگیری از واردات چای درگام نخست  افزایش تولید چای با یک برنامه ریزی تولیدمحور و صنایع تبدیلی  بهینه است.

دلخوش اباتری،افزود:صنایع تبدیلی و تکمیلی در صنعت چای می تواند به تقویت جایگاه چای داخلی کمک کند و این در حالی است که مطالبات چایکاران باید در زمان مقرر پرداخت شود تا کشاورز در این راستا متضرر نشود.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس با بیان اینکه نزدیک به دو دهه است که وضعیت تولید چای درکشور بهم خورده است ، گفت:هزینه چای در راستای کاشت،داشت و برداشت بایدکاهش یابد تا تولید چای به نحو مطلوب افزایش  یابد؛زیرا دراین راستا باید چایکاران  مورد حمایت قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه  نرخ برگ سبز چای باید برمبنای هزینه تولید و سود منطقی برای چایکاران  تعیین شود تا کشاورز در این راستا متضرر نشوند،یادآورشد :120 هزار تن مصرف داخلی چای در  مقابل  18هزار تن تولید داخلی است خانه ملت