احمد سياوش پور به مسئولان و كاركنان دستگاه قضايي توصيه كرد آستانه تحمل خود را بالاتر برده و در مواجهه با مردم و ارباب رجوع صبر و خويشتنداري بيش از پيش پيشه كرده و در نهايت مدارا با مردم رفتار نمايند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، همايش فصلي روساي دادگستري و دادستانهاي استان گيلان با حضور رئيس كل دادگستري استان و معاونين قضايي ايشان  برگزار شد.

احمد سياوش پور رئيس كل دادگستري استان در ابتداي اين نشست با تبريك دهه كرامت و سالروز گراميداشت روز خبرنگار، ياد و خاطره همه شهدا  به ويژه شهداي رسانه را گرامي داشت . وي در ادامه از همه اصحاب رسانه و نشريات استان كه در انعكاس اخبار و عملكرد دستگاه قضايي و ساير نهادهاي اجرايي به مردم تلاش مي نمايند  و نقاط قوت و ضعف را  با نگاهي دلسوزانه و منطقي مطرح مي كنند قدرداني كرد.

رئيس شوراي قضايي استان در اين همايش فصلي  با تاكيد بر اقامه نماز جماعت در دادگستري هاي استان خاطر نشان كرد: روساي ادارات سعي نمايند با مهيا كردن مكان و شرايط مطلوب اقامه نماز در ترويج  فرهنگ جماعت گام بردارند .

وي به بيان اهميت به اصل كار و خدمت رساني به مردم پرداخت و افزود: دستگاه قضايي بيشترين حجم كاري را در بين دستگاه ها بر عهده دارد و پرسنل آن سعي ميكنند در ارائه خدمت به همشهريان از تمام  توان خود بهره گيرند.

اين مقام ارشد قضايي اولويت بندي كارها را از جمله ظايف مديران برشمرد و تصريح كرد: تنظيم اولويتهاي مهم كاري بيانگر اهميت و برنامه ريزي درست در راستاي پيشبرد اهداف مديران مي باشد.

احمد سياوش پور در ادامه  به مسئولان و كاركنان دستگاه قضايي توصيه كرد آستانه تحمل خود را بالاتر برده و در  مواجهه با مردم و ارباب رجوع صبر و خويشتنداري بيش از پيش  پيشه كرده و در نهايت مدارا با مردم رفتار نمايند.

وي همچنين توجه به استفاده  بهينه از بيت المال را  ضروري دانست و اظهار داشت:بايد  نسبت به اموال و تجهيزات دولتي حساس بود و هريك از انها را در جايگاه خود استفاده نمود.

رئيس كل دادگستري استان گیلان در پايان  با اشاره به افزايش معضل طلاق در كشور خواستار استفاده از ظرفيت بهينه شوراهاي حل اختلاف در ايجاد صلح و سازش در ميان خانواده ها شد.

در ابتداي اين نشست  حجت الاسلام و المسلمين  رضازاده معاون فرهنگي دادگستري استان گيلان به تشريح حكمت 38 ام نهج البلاغه پرداخت كه  حضرت اميرالمومنين عليه السلام فرزندشان را  به 4نصيحت توصيه مي نمايند.

حضرت علي عليه السلام مي فرمايند: « فرزندم 4 چيز را ياد بگير و  فراموش نكن: 1- ارزشمندترين بي نيازي عقل است 2- بزرگ ترين فقر، بي خردي است 3- ترسناكترين وحشت، عجب است  4- گرامي ترين ارزش ها، حسن خلق است»

معاون فرهنگي دادگستري استان گيلان بالاترين اخلاق و ادب قاضي را مهر و محبت  به متقاضي ذكر كرد و تصريح نمود: پيوند قلبها بر محبت كردن استوار است.