فرماندار رضوانشهر گفت: چوکا با تغییرات مدیریت زیادی مواجه شد و با این تحولات نتوانست تأمین نقدینگی را در زمان مورد نیاز انجام دهد.

به گزارش ندای گیلان،عسکر حسنی پور در گفتگو یی با اشاره به وضعیت کارخانه چوکا و اعتراضات شبانه روزی کارگران این کارخانه، اظهار کرد: چوکا طی یک سال اخیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه به قصد بازسازی قطعات فرسوده سه دهه گذشته، کارخانه به مدت شش ماه تعطیل شد، گفت: این کار نیاز به نقدینگی و پیش بینی بالای ۵۰میلیارد تومان را داشت.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: چوکا با تغییرات مدیریت زیادی مواجه شد و با این تحولات نتوانست تأمین نقدینگی را در زمان مورد نیاز انجام دهد.

حسنی پور با بیان اینکه بازسازی انجام شد ولی نقدینگی لازم به کارخانه تزریق نشد، گفت: مدیر عامل و هیأت مدیره از اسفند ۹۴ در پرداخت حقوق با مشکل مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری ها و فشار هایی که ما آوردیم مبلغی به کارگران پرداخت شد، تصریح کرد: بخشی از این حقوق و مزایا در اول اردیبهشت ماه به کارگران پرداخت می شود.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه گروهی ارزیاب عملکرد بنا به درخواست ما ۲۰روز پیش کار تحقیقاتی را انجام داد و هیأت مدیره جدید هم در سال اقتصاد مقاومتی و تلاش های دولت در احیای کارخانه های نیمه فعال ، نگاه به تولید دارد.

حسنی پور با تاکید براینکه مدیریت شرکت چوکا قول داد که طی روز های آینده دو ماه حقوق کارگران چوکا را واریز کند، افزود: حجمی از مواد اولیه کارخانه چوکا برای تولید ۲۵روزه کارخانه تأمین شده است و شرکت شفارود هم قول همکاری برای تامین مواد اولیه چوکا راداده است.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: با آغاز فعالیت مجدد تولید در چوکا مشکل نداریم و استاندار گیلان، دولت و نمایندگان خانه ملت همه تلاش می کنند که کارخانه چوکا با آغاز فعالیت خود شروع به تولید کند.

وی تصریح کرد: کارخانه چوکا اثرات مثبتی در غرب گیلان دارد و نقش اشتغالزایی این کارخانه و فعالیت آن برای شهرستان های همجوار و مرکز استان هم بسیار مهم است.

فرماندار رضوانشهر با تاکید براینکه اجازه نخواهیم داد که تعطیلی شرکت چوکا ادامه داشته باشد، اظهار کرد: در شرایط فعلی تنها تولید مشکل اصلی کارخانه چوکا رابرطرف می کند و پرداخت ماهانه این شرکت چند میلیارد است و شرکت کوچکی نیست./کاسپین