رمضانپور نرگسی گفت:. استیضاح شهردار به نفع منافع عمومی و مردم نیست و توصیه میکنم تجدید نظر کنند
او در پایان هشدار داد اگر استیضاح رای بیاورد شهر کامل قفل می شود و هیچ کس توانایی این را ندارد که کارهای ثابت قدم را ادامه دهد

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر احمد رمضان پور نرگسی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی که سابقه شهرداری رشت را دارد در گفت وگو با خبر آزاد با تاکید بر این نکته که کار شهرداری کار بسیار دشواری است گفت: مردمی که به شهرداری مرکز استان ها مراجعه می کنند برابر با مجموعه مراجعات مردمی به سازمان های دولتی است.
او ادامه داد: وقتی که شهرداری فاقد سیستم و تشکیلات و قائم به فرد باشد و این در کنار نبود سیستم درست در شهرداری در مقابل شورایی که کلیکسیونی از فرهنگ و طیف های سیاسی شهرستان است کار را بسیار سخت می کند.
رمضان پور گفت: متاسفانه حادثه بدی در گیلان پیش آمده و افتخارات شوراها این شده که هر چند وقت یک بار شهردار عوض می کنند و این اتفاق در دوره سوم و چهار تسریع شده اما در شهرهای بزرگ می بینیم که شهردار دارد سالها کار می کند و برنامه های خود را می تواند به صوورت جدی تری پیگیری نماید .
رییس شورای اصلاح طلبان استان گیلان گفت: در همین شورا آقای خلیلی را برای شهرداری مد نظر قرار داده بودند بنده مفصل با رییس شورا صحبت کردم و در رسانه ها موضع گرفتم و گفتم که شهردار حتما باید بومی باشد چرا که باید فرهنگ استان را بشناسد باید با مردم و شهر آشنا باشد و به شدت مخالف حضور ایشان بودم. اما با این همه ایشان نتخاب شد و آقایان توجه نکردند.
او ادامه داد: همین آقایانی که خلیلی را آوردند بعد از مدتی شورع کردند به مخالفت با او ولی من این بار با برکناری ایشان مخالفت کردم و گفتم که این کار درستی نیست که مدیران بیایند پای سفره مردم گیلان بنشیند و کار یاد بگیرند و زمانی که به سازمان و مجموعه تحت نظر خود آگاهی پیدا کردند برکنار شوند و من با این روند به شدت مخالفت کردم.
دکتر رمضان پور گفت: زمانی که رییس جمهور آمد به اعضای همین شورا گفتم که هر کدام درخواست های پراکنده از رییس جمهور نداشته باشید همگی یک درخواست را از ایشان مطالبه کنید که خودم پیشنهاد دادم که درخواست یک کمربندی دوم برای این شهر از رییس جمهور مطالبه شود اما آقایان آنقدر فرمایشات ریز و خورد کردند که هیچ ثمره ای این جلسه برای شهر نداشت.
او با اشاره به اتفاقات چند سال گذشته در مجموعه شهرداری و شورای شهر گفت: شورا می آید تصویب می کند می گوید پیاده راه بعد خودش را کنار می کشد و شروع به مخالفت می کند یا موارد دیگری مثل قطع درختان بعد شهردار را وسط می اندازند و می خواهد او را تخریب کنند.
او ادامه داد: یک شهردار جوان آمده که بالای چهل پروژه عمرانی را با هم در حال پیگیری و اجراست و با تمام توان دارد کار میکند حالا به نیاز های شخصی آقایان پاسخ نمی دهد این دلیل نمی شود که ایشان را استیضاح کنید مگر مردم این شهر مسخره شورای شهر هستند؟
دکتر رمضان پور خطاب به اعضای شورای شهر گفت: شهردار با تمام مشکلاتی که شهرداری دارد این حجم کار را پیش می برد آیا می توانید حتی یک روز شهر را اینگونه اداره کنید؟ من می گویم نمی توانید.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: استیضاح شهردار در واقع استیضاح خود اعضای شورای شهر است و مردم در انتخابات پیش رو پاسخ آنها را خواهد داد
رمضان پور ادامه داد: من اکثر اعضای شورای شهر را می شناسم آنها را دوست دارم جوان هستند اما این روندی که پیش گرفتند یک روند اشتباه است. حداقل با چند پیش کسوت در استان مشورت کنند . استیضاح شهردار به نفع منافع عمومی و مردم نیست و توصیه میکنم تجدید نظر کنند
او در پایان هشدار داد اگر استیضاح رای بیاورد شهر کامل قفل می شود و هیچ کس توانایی این را ندارد که کارهای ثابت قدم را ادامه دهد.