آذرپور گفت:ثبت جشنواره گل دهی لاله های تالابی درفهرست آثار فرهنگی کشور، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مسئولان باید برای تحقق این هدف اهتمام ورزند

به گزارش ندای گیلان از انزلی،حمیدرضا آذرپور شامگاه سه شنبه درحاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات دومین جشنواره گلدهی لاله های تالابی ،گیلان را سرزمین قابلیت ها و ظرفیت های بسیار دانست و گفت: ثبت جشنواره گل دهی لاله های تالابی درفهرست آثار فرهنگی کشور، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مسئولان باید برای تحقق این هدف اهتمام ورزند.
وی افزود: هرکدام از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی گیلان می تواند به عنوان بهانه ای برای برگزاری جشنواره درجهت جذب گردشگر باشد.
آذرپور با اشاره به محروم بودن برخی استان های کشور از نعمت دریا و رودخانه ادامه داد: علاوه بر وجود جاذبه های طبیعی در گیلان، شهری مانند بندرانزلی به تنهایی علاوه بر دریا ، دارای تالاب بین المللی بی نظیر و میراثی طبیعی به نام لاله تالابی است.
وی با اشاره به افزایش کیفیت برگزاری جشنواره گل دهی لاله تالابی نسبت به سال گذشته تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز دراین راستا با اطلاع رسانی به استان های همجوار در راستای هدایت تورهای گردشگری به بهانه حضور در این جشنواره و به تبع آن استفاده از ظرفیت های دیگر بندرانزلی اقدام کرده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید براینکه استمرار در هر کاری کسب نتیجه نهایی لازم را به دنبال خواهد داشت ، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره و ارتقاء کیفیت آن در هر سال، توجه مسئولان استانی و ملی نیز به این جشنواره جلب شود.
آذرپور گردشگری را صنعتی تاثیرگذار و تاثیرپذیر در همه حوزه ها دانست و گفت: از تمبر لاله های تالابی انزلی نیز به عنوان یک الگوی طبیعی درهفته گردشگری رونمایی شد.
وی خاطرنشان کرد: لاله تالابی در شهرستان لنگرود هم وجود دارد اما این گیاه منحصرا به نام تالاب انزلی شناخته شده است.ایرنا