ندای گیلان:رضوانی مهم‌ترین هدف برنامه‌ریزی شده در فرودگاه سردار جنگل رشت را تحقق تملک اراضی مورد نیاز فرودگاه دانست

به گزارش ندای گیلان، فتاح رضوانی در جلسه فرودگاه سردار جنگل رشت با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در فرودگاه استان اظهار کرد: از ابتدای امسال تعداد 10 پروژه فرودگاهی در دست اقدام است.

وی پروژه‌ها را در زمینه‌های خدماتی، پشتیبانی، امنیتی و هوانوردی در فرودگاه سردار جنگل عنوان کرد.

مدیر کل فرودگاه گیلان اعتبار آغاز پروژه‌های مذکور را باغ بر 146 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تکمیل سیستم هوشمندسازی اماکن و محوطه فرودگاه با اعتبار 7 میلیارد ریال از جمله پروژه‌ها است.

وی آبرسانی و ایستگاه پمپاژ آب شرب فرودگاه رشت با اعتبار 32 میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: فاز دوم محوطه‌سازی ترمینال جدید با اعتبار 45 میلیارد ریال از جمله پروژه‌ها است.

به گفته رضوانی ساختمان C.C.TV به متراژ 300 متر مربع و ساختمان پشتیبانی عملیات زمستانی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: تجهیزات ایمنی زمینی به متراژ 430 متر مربع با مجموع 8 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور در دست اجرا است.

مدیر کل فرودگاه گیلان هزینه خرید، نصب و اجرای سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان پشتیبانی پروازهای خارجی را 25 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه خرید سامانه ناوبری به ارزش 15 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه گیلان است، خاطرنشان کرد: مطالعات فاز دوم استریپ پروازی و زهکشی بالغ بر 4 میلیارد ریال در دست اقدام است.

رضوانی مطالبات پروژه‌های در دست اقدام را بالغ بر 10 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: مقدمات اجرایی این پروژه‌ها از ابتدای سال جاری آغاز شده و طی برنامه زمانبندی مشخص اجرا می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف برنامه‌ریزی شده در فرودگاه گیلان را تحقق تملک اراضی مورد نیاز فرودگاه دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان استانی و کشوری بر این باورند که تملک اراضی اطراف فرودگاه برای پیاده سازی طرح جامع از محل منابع ملی میسر است.

مدیر کل فرودگاه گیلان با بیان اینکه هیچ چشم داشتی نباید به منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشت، یادآور شد: نوبخت قول داد بخشی از تملک اراضی اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت به‌زودی انجام شود.