ندای گیلان:امیر دریادار افشین رضایی حداد با اشاره به اینکه خزر دریای صلح و دوستی است اظهار کرد: تعامل با کشورهای همسایه دریای خزر از اهداف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. وی به بازدید ناوگان کشورهای حاشیه دریای خزر از ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: رابطه […]

ندای گیلان:امیر دریادار افشین رضایی حداد با اشاره به اینکه خزر دریای صلح و دوستی است اظهار کرد: تعامل با کشورهای همسایه دریای خزر از اهداف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی به بازدید ناوگان کشورهای حاشیه دریای خزر از ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه دریای خزر راهبردی است.

رضایی حداد با تاکید بر اینکه تنها پنج کشور حاشیه دریایی خزر می‌توانند امنیت این دریا را تامین کنند، بیان کرد: اعتقاد داریم حضور دیگر کشورها در خزر تهدیدی برای این دریا محسوب می‌شود.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش، خزر را دریایی امن و بدون هرگونه تنش خواند و تصریح کرد: اکنون مشکلی به لحاظ امنیتی در دریای خزر وجود ندارد.

*ناوشکن دماوند به‌روزتر از جماران

وی در ادامه به الحاق ناوشکن دماوند به ناوگان نیروی دریایی ارتش در شمال کشور اشاره کرد و گفت: ناوشکن دماوند به‌روزتر از ناوشکن جماران است.

رضایی حداد با اشاره به مواج بودن دریای خزر به دلیل شرایط جوی در بیشتر مواقع، خاطرنشان کرد: حضور در دریای خزر نیازمند شناورهای پایدار با شرایط این دریا است.

فرمانده ارشد نداجا در گیلان وزن یک‌هزار و 500 تنی ناوشکن دماوند را نشان‌دهنده عظمت این ناوشکن عنوان کرد و یادآور شد: حمل بالگرد از قابلیت‌های ناوشکن دماوند است و این امر در تجسس، نجات، کمک‌رسانی و آگاهی از وضعیت دریای خزر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش در شمال کشور استقرار دارد، اظهار کرد: حضور ناوشکن دماوند با تجهیزات به‌روز در اجرای عملی آموزش‌ها برای ما اهمیت دارد و سبب تحول آموزشی کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

رضایی حداد از برگزاری تمرین‌های آموزشی نیروی دریایی ارتش در دریای خزر در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تمرین‌های مذکور به منظور تکمیل آموزش‌های کارکنان در ناوگان شمال انجام می‌شود.

فرمانده ناوگان شمال کشور با اشاره به کیفیت بالای ارائه آموزش‌ها در مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش، تصریح کرد: تعدادی از کشورها پیشنهاد تبادل دانشجو و دانش‌آموز به منظور آموزش کارکنان را به ایران اعلام کردند.

*راه‌اندازی مرکز جراحی محدود نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی

وی در ادامه به احداث مرکز جراحی محدود توسط نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مرکز مذکور از درمانگاه درجه یک بالاتر است و سه اتاق عمل برای این مرکز درمانی پیش‌بینی شده است.

رضایی حداد راه‌اندازی مرکز جراحی محدود در ارتقای خدمات درمانی شرق شهرستان بندر انزلی را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در مدت 6 ماه آینده احداث ساختمان مرکز جراحی محدود نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی به اتمام می‌رسد و تا پایان سال جاری تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.