رنجکش گفت:پوشش در فرهنگ ایرانی همواره با حجاب همراه بوده که براساس آن، عفت عمومی هم رعایت می شد

به گزارش ندای گیلان،یونس رنجکش روز چهارشنبه در حاشیه دومین جشنواره مد و لباس اسلامی – ایرانی در رشت افزود: پرکردن خلاء نیازهای اجتماعی باید با پیوست های فرهنگی براساس داشته ها انجام گیرد و خوشبختانه در کشورمان با توجه به آموزه های اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی، می توانیم این نیازها را برطرف کنیم.
وی پوشش مناسب در جامعه را یکی از دغدغه های مهم برشمرد که نگرانی هایی ایجاد کرده و ادامه داد: وقتی نتوانیم از داشته های فرهنگی خود به خوبی استفاده کنیم، فرهنگ بیگانه با آسیب های خود وارد می شود.
به گفته دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان گیلان، برگزاری نمایشگاه های مد و لباس اسلامی – ایرانی فرصتی است برای آشنایی جامعه با توانایی های داخلی که در صورت توجه جدی به آن می توان زمینه های کاهش ناهنجاری های موجود و نگرانی ها در خصوص پوشش مناسب را برطرف کرد.
وی خاطرنشان کرد: پوشش در فرهنگ ایرانی همواره با حجاب همراه بوده که براساس آن، عفت عمومی هم رعایت می شد و این در سراسر کشور توسط اقوام مختلف به خوبی دیده می شود و هنوز هم در بسیاری مناطق پوشش رایج مردم است.
رنجکش اضافه کرد: در کنار تنوعی که در پوشش های مردم نواحی مختلف وجود دارد، حضور طراحان و هنرمندان این رشته نیز یک ظرفیت بسیار بالایی است که نباید از آنان غافل شد.
وی ادامه داد: وجود انواع مدهای لباس خارجی در جامعه، نشانه نبود برنامه و بهره مندی از ظرفیت های داخلی است که این نمایشگاه ها می توانند فرصتی برای بروز استعدادهای طراحان و همچنین داشته های فرهنگی برمبنای آموزه های اسلامی برای تامین ذائقه های جامعه باشد.
وی یادآور شد: تولیدکنندگان داخلی باید با شناخت بیشتر از این ظرفیت ها، کالاهایی در خور شأن جامعه اسلامی ایران تولید کنند و اگر به مردم الگوهای مناسب ارائه شود، آنان حتماً از آن استفاده خواهند کرد./ایرنا