دیدبان ندای گیلان-پایگاه خبری 8 دی خبر گیلان: هرچه به انتخابات نزدیک و نزدیکتر میشویم حرارت و تب تاب فضا و تبلیغات زیاد و زیاده تر میگردد. تبلیغات و اطلاع رسانی از عناصر و ارکان مهم گفتمان سازی است. بالتبع اگر تبلیغات نباشد فضای اطلاع رسانی هم نادرست جلوه میکند. پس از عناصر تبلیغ صداقت […]

دیدبان ندای گیلان-پایگاه خبری 8 دی خبر گیلان:

هرچه به انتخابات نزدیک و نزدیکتر میشویم حرارت و تب تاب فضا و تبلیغات زیاد و زیاده تر میگردد. تبلیغات و اطلاع رسانی از عناصر و ارکان مهم گفتمان سازی است. بالتبع اگر تبلیغات نباشد فضای اطلاع رسانی هم نادرست جلوه میکند. پس از عناصر تبلیغ صداقت و راستگویی و درستکاری میباشد.

بنا به اخبار رسیده از استان و گفت و شنود خبرنگار ۸دی با برخی از دهیاران روستاهای گیلان اینگونه با خبر شدیم که برخی نمایندگان و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با اطلاع از افتتاحیه و یا کلنگ زنی پروژه های عمرانی در داخل روستاها از قبل در این روستاها حضور یافته و با قول مساعدت و وعده انجام پروژه های نیمه تمام و یا از چندسال قبل برنامه ریزی شده با ارائه آمار و ارقام و یادآوری مشکلات روستا و نداشتن امکانات منطقه موردنظر با گذاشتن جلسه برای جوانان و یادآوری مشکلات بیکاری و نداشتن شغل نداشتن زمین ورزشی فوتبال و…. به منطقه و محله مورد نظر آمده و قول افتتاح و انجام وظیفه میدهند! و الحمدالله والمنه به فاصله چند روز وی ا همان روز صحت قول برای مردم محرز میگردد و جالب اینجاست که این مطالبه دولتی مردم از مجرای نماینده محترم به منصه ظهور میرسد!

Cap2452ture

قابل توجه  است که یکی از مطالبات جدی مردم در عرصه مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و پیگیری حقوق مردم در احقاق حق تمامی اقشار جامعه چه روستایی و کارگر چه کشاورز و کارمند  چه جوان و نوجوان و همه زحمتکشان میباشد اما شایسته هیچ نماینده ای نیست که افتتاح پروژه های عمرانی دولت را به نام خود با پارچه نوشته از طرف اهالی و اقشار به نام خود ثبت کند.

در قانون اساسی نماینده مجلس حق اظهار نظر در مورد همه مسائل کشور را دارد.

اینکه جایگاه یک نماینده در جامعه چگونه تعریف شود و برخورد مردم و مسئولان با این مقام چگونه باشد بستگی به شخص نماینده دارد که تا چه حد از این موقعیت به نفع جامعه و دفاع از حقوق ملت استفاده کرده باشد چرا که متاسفانه عده‌ای از این پست در جهت منافع شخصی استفاده کرده و به وظایف اصلی خود توجهی نداشته‌اند.در افکار عمومی هم  همه اشخاص دارای طیف موافق و مخالف هستند و ممکن است از سوی عده‌ای رای مثبت آورده و از سوی افرادی دیگر مورد تبلیغ مغرضانه قرار گیرد ولی در حالت کلی مردم بهترین تشخیص دهنده هستند و در نهایت خادم ملت را مردم مشخص می‌کنند.

اینکه خود نماینده مجلس بتواند ایجاد اشتغال کند ممکن نیست اما می‌تواند با مذاکره و انتقال انتقادات و پیشنهادات به وزراء و مسئولان مربوطه زمینه را برای اشتغالزایی فراهم سازد.

با توجه به تاکید اصل ۵۷ قانون اساسی مبنی بر تفکیک قوا در جمهوری اسلامی و اختصاص فصل ششم قانون اساسی و اصول این فصل از ۶۲ تا یکصدم بر وظایف قوه مقننه و تاکید بر قانونگذاری و نظارت، پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید به سمتی رفت که قوای ۳ گانه هر یک درچارچوب اختیارات خود فعالیت نمایند و حتی الامکان از موازی کاری جلوگیری شود و وظایف مربوطه  نیز مغفول نماند.

در مجموع صداقت و بازی نکردن با افکار عمومی و گفتن حرف حق ولو به ضرر شخص میتواند صداقت افراد را مشخص کند و در طول ۳۸ سال از برپایی نظام اسلامی همواره این مردم بوده اند که پشتیبان نظام و  ولایت فقیه بوده و با وجود استضعاف با پایداری و مقاومت ابرو خم نکرده و کمر همت بسته اند برای شکوفایی و رسیدن به قله پیشرفت منظومه انقلاب.

پس شایسته نیست که نماینده تراز انقلاب در طول دوره نمایندگی به صندلی سبز تکیه زده و یا روزهای کاری خود را درحوزه انتخابیه ، در دفترخود سپری کند و بعد با توجه به نزدیک شدن انتخابات دوره بعد بیاید فضای تبلیغات گمراه کننده و غیر شفاف بسازد که یک نماینده باید در تراز انقلاب باشد انقلابی که هنوز ادامه دارد و نگاه جهانی دارد و برای مستضعفان جامعه و دنیای پیرامونش باید تلاش کند.