آیت الله رفسنجانی گفت:وقتی مسجّل شد که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته می‌شود، بعضی‌ها در کشور می‌گفتند ما قدر نعمت تحریم‌ها را ندانستیم

به گزارش ندای گیلان،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و فعالین سیاسی، با یادآوری خاطرات دهه فجر سال 1357، گفت: پیر و جوان و زن و مرد ایران چون امام(ره) را شناخته بودند، حرف‌های ایشان سند بزرگی برای تصمیم‌گیری‌ها بود که همیشه در میدان بودند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر مردمی بودن انقلاب در جامعه و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: مردم وطن و انقلاب اسلامی را دوست دارند و شاید از بعضی‌ها انتقاد داشته باشند، اما پای اصول نظام ایستاده‌اند.
وی امنیت مثال زدنی ایران در میان کشورهای نا امن منطقه را به خاطر حضور هوشیارانه مردم در صحنه‌ها دانست و گفت: شرط تداوم انقلاب اعتماد به مردم است. نباید از مردم بترسیم. این مردم به ضد انقلاب رأی نمی‌دهند و به کسانی رأی می‌دهند که از لحاظ مادی و معنوی به مردم، انقلاب و کشور خدمت می‌کند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید مجدد بر نقش مردم در همه مقاطع انقلاب اسلامی، گفت: باید در اقیانوس مردم شنا کرد و نمی‌شود با حیله مردم را فریب داد و باید دل مردم را آرام کرد، همان کاری که امام در همه دوران مبارزه، پیروزی و تثبیت و تداوم کردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به همراهی مردم با انقلاب در انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: با هوشیاری مردم، کسانی که قبلاً ایران را تهدید می‌کردند، فهمیدند مردم ایران ضمن حفظ انقلاب، می‌خواهند با جهان ارتباط داشته باشند و به مذاکرات برگشتند.
هاشمی رفسنجانی، سیاه‌نمایی‌های بعضی‌ها از عملکرد دولت را نشانه ترس آنها از افزایش رضایت مردم از عملکرد دولت به خصوص در بعد سیاست خارجی دانست و به خرید هواپیماها اشاره کرد و گفت: دولت با هوشمندی به فکر نو کردن ناوگان هوایی کشور است، تا به جای اینکه مردم پروازهای خطرناک داشته باشند، با هواپیمای مطمئن سفر ‌کنند و پول خرید هواپیماها نیز با درآمدهای تدریجی خودشان پرداخت می‌شود.
وی با ابراز تعجب از اظهار نظر برخی‌ها درباره مسایل کشور و مواضع جمهوری اسلامی، گفت: مثلاً وقتی مسجّل شد که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته می‌شود، بعضی‌ها در کشور می‌گفتند ما قدر نعمت تحریم‌ها را ندانستیم!!
هاشمی رفسنجانی این‌گونه اظهارنظرهای شتابنده را به خاطر نگرانی از افزایش اعتبار دولت در جامعه دانست و گفت: این‌ گروه به خاطر باز شدن راه نگران شدند که مبادا رأی مردم در انتخابات اسفند برای کسانی باشد که مخالف مواضع آنان هستند، در حالی که انتخابات، یک عرصه ملّی است و نباید در ایام تبلیغات و قبل از آن، کارهای تخریبی کنند.
وی افزود: فصل انتخابات، فصل مناسبی برای تقویت روابط مردم با نظام است و اگر چه بعضی از کسانی که می‌توانستند در صحنه باشند، نیستند، اما مردم با هوشیاری راهی را برای آینده نظام ترسیم می‌کنند که مشکلات به سمت حلّ تدریجی برود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش، راهپیمایی 22 بهمن را بسیار مهم دانست و خطاب به مردم ایران در سراسر کشور، گفت: هر جا هستید، فردا خیابان‌ها را پر کنید تا دنیا بداند مردم به ایران و انقلاب وفادارند.