آیت الله قربانی گفت:سران رژیم گذشته رفتاری غیرمسوولانه و خیانت بار داشتند و برنامه ریزی برای اجرای منافع و سیاست های کشورهای بیگانه بود

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه حکومت سکولار مورد قبول مردم ایران نیست، گفت: استقرار حکومت دینی در ایران اسلامی، موجب فداکاری و مقاومت این ملت شده است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز دوشنبه در دیدار کارکنان و مدیرعامل شرکت سهامی برق گیلان اظهار داشت: اگر کسانی بخواهند دنبال حکومت سکولار باشند که دین در آن نقشی نداشته باشد، مردم ایران چنین حکومتی را نمی پذیرند.
وی با اشاره به اینکه این دین بود که در ایران بانی انقلاب شد، افزود: علما در منبرها ، سخنرانی ها و مساجد مردم را نسبت به فساد حکومت شاهنشاهی آگاه کردند و انسان های والایی مبارزه کردند، به زندان رفتند، به شهادت رسیدند و بسیاری از شخصیت ها نیز برای استقرار جمهوری اسلامی ترور شدند تا این انقلاب و نظام شکل گرفت.
امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده که هیچ حکومتی بالاتر از حکومت ولایت فقیه نیست، در حکومت ولایت فقیه صالحان در راس امور قرار می گیرند و کارنامه حکومت، قرآن و هدف خدا و رضایت خلق معتقد به خدا است که در چنین حکومتی، کسی نمی تواند ظلم و تعدی کند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: اگر حکومت غیردینی و سکولار در راس کار بود، مردم در هشت دفاع مقدس این همه مقاومت و فداکاری نمی کردند و برای پیروزی و حفاظت از انقلاب شهید نمی دادند.
وی گفت: برغم وجود مشکلات، انقلاب همچنان با استواری به راه خود ادامه می دهد و ایران یکی از کشورهای قدرتمند در جهان بشمار می رود و در منطقه هم کشور اول محسوب می شود.
آیت الله قربانی افزود: سران رژیم گذشته رفتاری غیرمسوولانه و خیانت بار داشتند و برنامه ریزی برای اجرای منافع و سیاست های کشورهای بیگانه بود و حتی در آن حکومت، از برخی کارهایی که به نفع مردم ایران تمام می شد، جلوگیری می کردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: قبل از انقلاب ، هزاران کارشناس نظامی و غیرنظامی خارجی بر امور کشور ما مسلط بودند، حتی کشور از ساختن یک سوزن هم عاجز بود و در رشته های پزشکی ، صنعت برق و صنایع مختلف صددرصد به خارج وابسته بود ولی درحال حاضر ، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از علوم جزو پیشرفته ترین کشورهاست .

* ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش مصرف برق
مدیرعامل شرکت سهامی برق گیلان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی اظهار داشت: در اوایل انقلاب 13دستگاه پست انتقال برق در استان وجود داشت که این میزان هم اکنون با کوشش متخصصان صنعت برق با رشد چهار برابری، به 45دستگاه و ظرفیت 750مگاولت آمپر با رشد 9برابری به شش هزار و 660مگاولت آمپر افزایش یافته است.
عظیم بلبل آبادی ادامه داد: طول انتقال توزیع برق در گیلان از 722کیلومتر در اوایل انقلاب، هم اکنون به دو هزار و 800کیلومتر با رشد شش درصد و ظرفیت نیروگاه ها از 500مگاوات هم اکنون به دو هزار و 816مگاوات رسیده است.
وی افزود: در برف اخیر استان، یک چهارم برق گیلان تحت تاثیر برف قرار گرفت که بخشی از برق مشترکین قطع ولی ظرف مدت سه روز، این برق اتصال یافت.
به گفته بلبل آبادی، بارش برف اخیر 30میلیارد ریال خسارت به خطوط انتقال و یکصد میلیارد ریال هم به بخش توزیع خسارت وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه بخش صنعت برق به سرمایه گذاری های عظیمی نیاز دارد، خواستار اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش مصرف برق در سطح استان شد تا در اعتبارات و اجرای طرح های کلان در استان، صرفه جویی شده و این سرمایه گذاری در ساخت کارخانه و کارهای تولیدی صرف شود.