نجفی گفت:فشار مالی که بر دولت در یک سال و نیم اخیر وارد شده، در بعد از پیروزی انقلاب بی سابقه بوده است

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و فضای جدید بوجود آمده ناشی از لغو تحریم ها گفت: باید در تولیدات خود، بر اساس اندیشه جهانی، به دنبال کیفیت جهانی هم باشیم.

به گزارشندای گیلان، محمدعلی نجفی روز دوشنبه در مراسم افتتاح چهار پروژه صنعتی واقع در شهر صنعتی رشت و نیز شهرک صنعتی سفیدرود رشت اظهار کرد: با وجود سختی ها ، تنگناهای صنعت و تحریم های ناجوانمردانه، بسیاری از صنایع ما روی پا نگه داشته شده اند.
وی به مشکلات ناشی از تحریم ها اشاره و بیان کرد: بسته شدن ارتباط مالی با دنیا، به حداقل رسیدن اعتبارات بانکی، تورم بیش از 40 درصد، ورود کالاهای بی کیفیت همچون برنج، پرتقال و میوهای جالیزی و برخی دیگر از کالاهای قاچاق از جمله مشکلات در زمان تحریم بود.
استاندار گیلان با اشاره به فضای جدید بوجود آمده با هدایت های رهبری، تدبیر رئیس جمهوری و اهتمام وزارت امور خارجه گفت: اکنون مسائل مالی ایران شفاف شده و بخش اعظمی از طلب های سه دهه گذشته، درحال برگشت به کشور است.
نجفی به کاهش درآمدهای نفتی اشاره و اضافه کرد: فشار مالی که بر دولت در یک سال و نیم اخیر وارد شده، در بعد از پیروزی انقلاب بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه باید امروز از فضای جدید به عنوان یک ظرفیت عظیم استفاده کنیم، رضایت از عملکرد بانک ها را رضایتی نسبی ذکر و خاطرنشان کرد: در سال 95 ، سیستم بانکی ما در پرداخت ها فعال تر خواهد شد.
نجفی همچنین به تسهیلات اختصاص داده شده به بخش های تولیدی در سفر رئیس جمهوری به گیلان که فروردین ماه امسال انجام شد، اشاره و تصریح کرد: به طور جدی پیگیر این مهم هستیم و طی دو سال و اندی اخیر، در شاخص های عقب مانده، رشد قابل توجهی داشته ایم.
وی گازرسانی به 200 روستای گیلان که در دهه فجر امسال انجام شد را امری بی سابقه خواند و افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و این مردم هستند که در تمامی صحنه های انقلاب حضور پیدا می کنند از این رو، خود را ملزم می دانیم که به آنها خدمت کنیم.