یونس رنجکش از راه اندازی رشته تحصیلی تربیت مربی حقوق شهروندی در مرکز علمی و کاربردی سازمان همیاری شهرداری های گیلان خبر داد

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت، سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اعلام اینکه رشته تحصیلی تربیت مربی حقوق شهروندی برای اولین بار در استان گیلان راه اندازی شده است، اظهار کرد: این رشته با هدف آموزش علاقمندان به آموزش حقوق شهروندی و تربیت مربی این رشته راه اندازی شده است.

یونس رنجکش افزود: علاقمندان تحصیل در رشته تربیت مربی حقوق شهروندی می توانند از هم اکنون با مراجعه به مرکز علمی و کاربردی سازمان همیاری شهرداری های گیلان نسبت به ثبت نام در ترم تحصیلی بهمن ماه امسال  اقدام کنند.

به گفته رنجکش دوره تحصیلی این رشته هم اکنون دو ساله است و به فارغ التحصیلان مدرک کاردانی داده می شود.

دبیر کارگروه حقوق شهروندان استان گیلان با بیان اینکه این رشته نقش مهمی در توسعه فرهنگ حقوق شهروندی در جامعه دارد، تصریح کرد: علاقمندان به فعالیت در حوزه حقوق شهروندی می توانند با شرکت در این دوره تحصیلی و دریافت مدرک آن در آینده به عنوان مربیان آموزش حقوق شهروندی با سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه آموزشی همکاری داشته باشند.

وی یکی از ضرورت های جامعه امروز را تبیین حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: فراگیری حقوق شهروندی که تکلیفی متقابل بین مردم و حکومت است نقش بسیار مهمی در تولید رضایتمندی اجتماعی و دست یابی به همراهی و همدلی های بیشتر بین آنان برای رشد و توسعه کشور دارد.

رنجکش تاکید کرد: دولت یازدهم اهتمام ویژه ای در فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ حقوق شهروندی در جامعه دارد و در استان گیلان مصمم به برنامه ریزی های بهتر و فراگیر در این زمینه هستیم.