استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان نسبت به دو سال پیش 3.6 درصد کاهش یافته است، گفت: امسال نرخ بیکاری در گیلان به 10 درصد رسیده است

به گزارش ندای گیلان،استاندار گیلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران نقش رسانه‌ در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها همواره پشتیبان نظام بوده‌اند.

نجفی وضعیت گیلان در زمینه کسب و کار را خوب توصیف کرد و یادآور شد:گیلان در فضای کسب و کار با یک جهش معنادار دارای رتبه نخست کشور را دارد و حمایت اصحاب رسانه در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود، افزود: در این ایام بالغ بر یک‌هزار و 00 برنامه فرهنگی و اجتماعی در گیلان برگزار می‌شود.

استاندار گیلان به برگزاری انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو بار دیگر شاهد مردم‌سالاری و اندیشه و تفکرات مختلف سیاسی و حضور منتخبان ملت خواهیم بود تا نمایندگان آنها در خانه ملت حضور یابند.

نجفی با اشاره به اینکه کشوری که 40 درصد‌ تورم را درک کرده باشد در فضای تولید‌ با مشکل مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته نظام بانکی ما به طرف سود بانکی بالای 39 درصد حرکت می‌کرد و در تلاش هستیم تمام این معایب برطرف شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد‌ مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این راستا ستادی با تأکیدات دولت و معاون اول رئیس جمهور در پیرامون اهمیت و اجرای‌ اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و باید از فضای ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم و به فناوری‌های روز دنیا و یافته‌های علمی دست یابیم.

استاندار گیلان از کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهریور ماه امسال نرخ بیکاری در گیلان به 10 درصد رسید که نسبت به 13.6 درصد سال 92 به میزان 3.6 درصد کاهش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه کاهش نرخ بیکاری مذکور به معنای حذف بیکاری در گیلان نیست، خاطرنشان کرد: منظور ما این است که نرخ بیکاری در گیلان پایین آمده است.

نجفی درباره وضعیت محصول چای در گیلان گفت: در گیلان حساسیت ویژه‌ای درباره محصول چای وجود دارد و در دو سال اخیر توفیقات خوبی در زمینه محصول چای و برنج به دست آمده و سه هزار هکتار به سطح زیر کشت چای در استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در مناسبات با کشور روسیه اقدام‌های خوبی انجام شده است، یادآور شد: امروز نیز با سفیر روسیه به منظور معرفی سرکنسول جدید روسیه در رشت دیدار داشتیم و باید از فضای ایجاد شده در بازارهای کشور روسیه نهایت استفاده را ببریم و در بخش صادرات محصولات مرکبات، گوشت سفید و… به بازارهای روسیه ورود کنیم.

استاندار گیلان فرسودگی شبکه‌های توزیع آب در استان مشکل‌آفرین خواند و یادآور شد: در این راستا گاهی ممکن است با خاموشی‌هایی مواجه شویم که به دلیل فرسودگی شبکه است.

وی تبیین دستاوردهای نظام در دهه فجر را مهم دانست و تصریح کرد: نباید فضای یأس در جامعه ایجاد کنیم  بلکه باید شرایط حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود.

نجفی حضور در راهپیمایی 22 بهمن را با اهمیت خواند و متذکر شد: نگاه دنیا پس از برجام به برنامه‌های دهه فجر و 22 بهمن دوخته شده که مشارکت گسترده مردم می‌تواند بهترین پاسخ به آنها باشد.