رسانه‌ها باید به مستند سازی ارزشهای انقلابی و مردمی بیشتر توجه کنند و انعکاس پیوند مردم با انقلاب اسلامی رسالت اصلی رسانه در دهه فجر است

مدیرکل صدا و سیمای گیلان گفت:قطعا انعکاس پیوند مردم و تبیین حضور گسترده و جهادی در صحنه ها و برهه‌های حساس انقلاب و نظام محور اصلی رسالت،رسانه استانی در دهه فجر است.

طلوعی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ارزش‌های انسانی و اسلامی و باورهای دینی و اعتقادی بوجود آمده است اظهارکرد:پرداختن به منا و نقش صدا و سیما را برای آگاهی بخشی اصولی و عمیق، اندیشه های امام خمینی (ره) و فرامین و سبت‌های انقلابی به ویژه دهه فجر گامی در راستای انتقال اندیشه و فرهنگ انقلاب به نسل جوان و نوجوان استرهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بسیار مهم است.

وی افزود:رسانه‌ها باید به مستند سازی ارزشهای انقلابی و مردمی بیشتر توجه کنند و انعکاس پیوند مردم با انقلاب اسلامی رسالت اصلی رسانه در دهه فجر است.

وی با محور قرار دادن محتوای غنی و راهبردی در برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان، به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر در حوزه های سیما و صدا، و خبر پرداخت و گفت : در این ایام حوزه سیما با ویژه برنامه های عصر خمینی، شجره طیبه،تا کنگره، گیلار، قدسیان، برنامه زنده مهتاب شبان، یه باغچه گل برای کودکان و نوجوانان، تولید بیش از 12 نماهنگ و موسیقی حماسی، انیمیشن، جشنواره فیلم‌هایی سینمایی و همچنین پخش مستندهای ویژه از وقایع انقلاب، بیان خاطرات و حقایق مربوط به رویدادهای انقلاب اسلامی ایران و برنامه های گفت‌وگو محور در خصوص انقلاب و نقش اقشار مختلف درتحقق این رویداد جهانی از جمله برنامه های سیمای استانی است .

طلوعی در ادامه به تولید ویژه برنامه‌های صدای مرکز گیلان که در راستای بصیرت افزایی و بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده است اشاره کرد و گفت: نمایش رادیویی‌قصه‌های انقلاب ، با موضوع باز خوانی وقایع انقلاب، ویژه برنامه‌های چون سی و هفتمین بهار و مسابقه طلوع فجر نام برد و افزود: برنامه‌های روتین پرچمداران عشق، شبهای ایران، امی گیلان، تالشونه، جوانه ها، شبانه، سبزه اوخان، ساعت جوانی، مستندها و سریالهای نمایشی به طور ویژه از جمله تدارکات رادیوی در ایام دهه فجر خواهد بود .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان،در ادامه به رئوس برخی از برنامه‌های واحد خبر اشاره کرد و در اینباره توضیح داد: تهیه و پخش خبر بهره‌برداری از طرح های عمرانی، گزارش های تلویزیونی با رویکرد خدمات نظام، گفتگوی ویژه خبری با موضوع انقلاب اسلامی و نقش گیلان در سال 57 از برنامه های پیش بینی شده خواهد بود .

طلوعی از تلاش تمام عوامل رسانه استانی و همچنین پوشش تصویری مناسب مراسم ویژه راهپیمایی حماسه ساز بیست و دوم بهمن ماه یاد کرد و گفت: ما برای حفظ و صیانت از دستاوردی که بیش از سه دهه از آن می‌گذرد باید هر ساله ایام الله دهه مبارک فجر را با شکوه بیشتری گرامی بداریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات اسفند ماه سال‌جاری یادآوری کرد: برگزاری انتخابات‌ در نظام جمهوری اسلامی همایش بزرگ ملی و میهنی است که با حضور گسترده مردم انجام می‌شود .

وی در پایان متذکر شد:مردم انقلابی کشورمان در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده که در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور فعال دارند و در انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم با شور و شعور بالای خود مشارکت خواهند کرد ./ایسنا