استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تسریع در اجرای طرح جهش تولید مسکن، گفت: دستگاه های متولی باید هماهنگ باشند.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی عصر در جلسه شورای مسکن گیلان با اشاره به اینکه سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۲۸ هزار واحد مسکونی است، اظهار کرد: در طرح اقدام ملی نیز ۱۱ هزار واحد برای استان تعیین شده که باید تا پایان امسال تکمیل و واگذار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها در استان ساخت مسکن برای محرومان و افراد تحت پوشش بهزیستی است، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در مناطقی که برای ساخت منازل مسکونی قبل از آغاز اجرای طرح لازم و ضروری است

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نباید ضعف‌های موجود در طرح مسکن مهر در طرح جهش تولید به وجود آید، اضافه کرد: در استان گیلان با محدودیت زمین مواجه هستیم اما این موضوع نباید سبب شود که در هر منطقه و محلی اعم از حاشیه رودخانه‌ها مسکن ساخته شود.

وی همچنین در ادامه بر ضرورت سرعت بخشیدن به اجرای طرح جهش تولید تأکید و تصریح کرد: باید برای تأمین مصالح هماهنگی‌های لازم با سازمان صمت برای برداشت مصالح و جلوگیری از صادرات آن در دستور کار قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و آغاز بارش‌ها در نیمه دوم سال اجرای طرح‌ها با مشکل مواجه می‌شود، ادامه داد: قبل از بروز هر مشکلی باید کارها با سرعت انجام شود.

وی بر ضرورت ایجاد هماهنگی میان بنیاد مسکن و راه و شهرسازی تأکید و اظهار کرد: از مشارکت بخش خصوصی مطابق با ابلاغیه‌های قانونی استفاده و موانع و مشکلات در این مسیر برداشته شود.

استاندار گیلان با اشاره به موضوع تغییر کاربری‌ها و ویلاسازی در اراضی کشاورزی، ادامه داد: اجازه تغییر کاربری داده نخواهد شد زیرا طرح جهش تولید مسکن طرحی برای سکونت دائمی افراد بومی است.