رئیس زندان شهرستان فومن با تاکید بر ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه اعلام کرد: با کمک خیران شهرستان فومن بیش از ۵۷۳ میلیون ریال کمک نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شده است.

ندای گیلان: سید باقر مصباح اظهار کرد: مراسم جشن گلریزان با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان های فومن و شفت برگزار شد که در آن مبلغ ۵۷۳ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال کمک جمع آوری شد که برای آزادی زندانیان محکوم به پرداخت دیه غیر عمد هزینه می شود.

 وی با بیان اینکه ۱۲ زندانی محکوم به پرداخت دیه غیرعمد در زندان فومن هستند، اظهار کرد: برای آزادی این افراد نیاز به دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال نقدینگی است.

به گفته مصباح در سال گذشته با کمک ۸۵۸ میلیون تومانی از ستاد دیه استان،  آورده زندانیان و گذشت شاکیان، ۲۴ زندانی از زندان فومن آزاد شدند.

رئیس زندان فومن حمایت و دستگیری از قشر نیازمند را حرکتی الهی و انسانی دانست و بیان کرد:  نیکوکاری در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مصباح گفت: خانواده زندانیان جرائم غیر عمد همیشه به گذشت شاکیان، کمک های دولت و خیرین امیدوارند و برگزاری جشن های گلریزان می تواند نور امیدی برای رهایی این افراد و خانواده هایشان باشد.

وی به برخی آسیب‌های ناشی از جرایمی که دامنگیر خانواده‌ها و جامعه می شود، اشاره کرد و افزود: دستگیری از زندانیان جرایم غیر عمد باارزش و حیاتبخش است.

رئیس زندان فومن تاکید کرد: همه باید در راه خیر قدم برداشته و فرهنگ نیکوکاری و نیکنامی را در جامعه تقویت کنیم./خبرگزاری مهر