استاندار گیلان از تحقق ۹۰ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری در گیلان خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده تنها دو پروژه مهم باقی مانده است که در تلاشیم این دو پروژه را تکمیل کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های حوزه راه و راه‌آهن منجر به توسعه گیلان در عرصه‌های مختلف می‌شود، اظهار کرد: تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه قزوین_رشت، راه آهن رشت_آستارا و رشت_ کاسپین جزو مهمترین پروژه‌های مهم راه در  استان است.

وی با اشاره به احصاء مشکلات بر سر راه تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه قزوین_رشت، گفت: مشکلات بر سر راه تکمیل آزاد راه قزوین رشت و راه‌آهن رشت_ کاسپین باید در اسرع وقت برطرف شود و دولت سیزدهم هم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به کار و اقدام جهادی و عملی در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مهم عمرانی در این استان بیان کرد:مدیران دستگاه اجرایی استان در حوزه آب، برق، گاز، مصالح و صمت پای کار بوده و یک وحدت و همدلی میان تمامی مدیران وجود دارد.

 عباسی عدم تکمیل پروژه‌های عمرانی توسط پیمانکاران به بهانه نبود اعتبارات مالی را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: ریاست محترم جمهوری به جد پیگیر تکمیل پروژه هشت کیلومتر آزاد راه قزوین_رشت،راه آهن رشت_کاسپین_آستارا هستند و تمامی اعتبارات لازم هم در این مورد پرداخت شده است.

آغاز ریل‌گذاری راه آهن رشت_کاسپین در مسیر پیربازار

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار با بیان اینکه همه ساله در ایام مختلف سال شاهد ترافیک سنگین در مسیر قزوین_رشت هستیم، اظهار کرد: مسیر قزوین _ رشت گلوگاه مهمی در گیلان است که در روزهای پرتردد سال باعث ایجاد ترافیک سنگین در آن مسیر می‌شود لذا در تلاشیم تا در سریعترین زمان ممکن این پروژه تکمیل شود.

خیرالله خادمی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه مهم آزادراه قزوین_رشت گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام در گیلان است که باعث کاهش بار ترافیکی در منطقه را کاهش می‌دهد.

وی یکی از مشکلات بر سر راه تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه قزوین_رشت را احداث تونل در مسیر جاده دانست و بیان کرد:۸۰ درصد این پروژه تونل است که  مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مراحل ریل‌گذاری راه‌آهن رشت_کاسپین در مسیر پیربازار خبر داد و افزود: در چند هفته آینده مراحل ریل گذاری این مسیر آغاز خواهد شد، لذا با توجه به پیشرفت پروژه و اقدامات انجام شده تا چند ماه آینده بخش اعظمی از پروژه  تکمیل می‌شود.

خادمی با تشکر از استاندارگیلان در خصوص ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی تصریح کرد: در خصوص تکمیل پروژه‌های حوزه راه، نماینده عالی دولت در گیلان جلسات متعددی را با معاون اول رئیس جمهوری محترم و  وزیر راه و شهرسازی برگزار  و اعتبارات لازم جذب و هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های اجرایی در این استان وجود دارد.