ندای گیلان-فناوری:در ادامه ۸ ویژگی مهم در اندروید را ذکر می‌کنیم که آی‌اواس  باید آن‌ها را در سیستم خود استفاده کند تا بتواند روند رو به رشد داشته باشد. ۱. Gesture typing به‌صورت پیش‌فرض درست است که آی‌اواس می‌تواند با استفاده از کیبوردهای دیگر ویژگی Swipe داشته باشد؛ اما این کیبوردها سرعت پایینی دارند و حتی […]

ندای گیلان-فناوری:در ادامه ۸ ویژگی مهم در اندروید را ذکر می‌کنیم که آی‌اواس  باید آن‌ها را در سیستم خود استفاده کند تا بتواند روند رو به رشد داشته باشد.

۱. Gesture typing به‌صورت پیش‌فرض

درست است که آی‌اواس می‌تواند با استفاده از کیبوردهای دیگر ویژگی Swipe داشته باشد؛ اما این کیبوردها سرعت پایینی دارند و حتی گاهی اوقات درست کار نمی‌کنند.

اندروید

این ویژگی پیش‌فرض در اندروید کار طرفداران این روش را راحت کرده است و  می‌توانند بدون هیچ مشکلی از این ویژگی جذاب استفاده کنند. دلیل این‌که چرا آی‌اواس این ویژگی را به سیستم خود اضافه نمی‌کند، چندان مشخص نیست.

۲. نشان دادن شماره و علامت اختصاری در هر کلید

این مورد ویژگی جذابی در کیبورد اندروید است که اگر از آن استفاده کنید، دیگر آن را فراموش نمی‌کنید. با استفاده از آن می‌توانید با کمی نگه‌داشتن انگشت بر هر کلید، اعداد یا علامت‌های اختصاری را پیدا کنید؛ بدون آن‌که لازم باشد به صفحه جدیدی در کیبورد بروید. به‌طور مثال در ردیف بالای کیبورد اعداد به‌صورت ریز در سمت بالا و راست کلیدها نمایان می‌شوند که با فشار به مدت‌زمان کوتاه، می‌توانید عدد یا علائم اختصاری دلخواه را انتخاب کنید.

اندروید

برای فعال کردن آن به این مسیر بروید:

Settings > Language & input > Virtual keyboard > Google Keyboard > Preferences > Long press for symbols

وقتی‌که بخواهید به‌سرعت تایپ کنید، این اعداد و علائم خیلی مفید و کاربردی هستند و متأسفانه آی‌اواس  این ویژگی را ندارد.

۳. حالت صرفه‌جویی خودکار باتری

یکی دیگر از ویژگی‌های هوشمند و جذاب اندروید قابلیت ذخیره‌سازی باتری است. این ویژگی را می‌توانید با دنبال کردن مسیر زیر فعال کنید:

Settings > Battery > Battery saver

اندروید

فعال کردن این گزینه باعث می‌شود سیستم به‌صورت خودکار برنامه‌های پرمصرف را -که در پس‌زمینه در حال مصرف انرژی هستند- متوقف کند. وقتی‌که باتری در حال اتمام است، این ویژگی بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

البته اپل ویژگی مشابهی در آی‌اواس به‌کاربرده است؛ اما متأسفانه مانند اندروید زمانی که شارژ باتری کم است به‌صورت خودکار فعال نمی‌شود.

اما در اندروید می‌توانید طوری تنظیمات را انجام دهید که وقتی میزان شارژ به کمتر از ۱۵ یا ۵ برسد، به‌صورت خودکار به حالت ذخیره‌سازی برود؛ اما در آیفون این کار باید به‌صورت دستی تنظیم شود البته زمانی که شارژ به کمتر از ۲۰ برسد آیفون روشن کردن این ویژگی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

۴. نصب اپلیکیشن از طریق وب

اپ استور اپل در روزهای اولیه آیفون تغییر عظیمی در بازار به همراه داشت؛ اما کم‌وبیش ویژگی‌های اصلی آن از آن روز تابه‌حال ثابت باقی‌مانده است. یکی از دردسرهای کار با اپ استور این است که به‌خوبی نمی‌توان از وب به آن دسترسی داشت و بهتر است که فقط در محیط آی‌اواس در آن کار کرد.

اندروید

اما گوگل پلی در محیط وب و دسکتاپ هم به‌راحتی قابل‌دسترسی است و حتی می‌توان از طریق وب و از راه دور روی گوشی خود اپلیکیشن نصب کرد.

در آی‌اواس نزدیک‌ترین چیزی که به این ویژگی وجود دارد، دکمه Get در محیط آیتونز است که اپ موردنظر را به فضای کلاد منتقل می‌کند؛ اما درنهایت برای نصب باید اپ مذکور را جست‌وجو و پیدا کنید.

۵. روشن کردن «Do not disturb» برای فقط ۱ ساعت

این‌یکی دیگر از ویژگی‌های جالب اندروید است. در اندروید می‌توانید به‌راحتی برای ۱ ساعت (یا کمتر یا بیشتر) این ویژگی را فعال کنید و سپس بعد از زمان سپری‌شده، خود به حالت قبلی بازمی‌گردد.

اندروید

اما در آی‌اواس خاموش کردن این حالت به‌صورت خودکار نیست و باید یادتان باشد آن را خاموش‌کنید؛ که خب البته به دلیل آرامشی که به همراه دارد به یادآوردن خاموش کردن آن کار چندان ساده‌ای نیست.

۶. پاک کردن «Cashe» تمام برنامه‌ها

بسیاری از برنامه‌ها خیلی سریع حافظه زیادی از موبایل را اشغال می‌کنند. حافظه Cashe برنامه‌های اجتماعی به تنهایی می‌توانند چند صد مگابایت یا حتی گیگابایت را از موبایلتان اشغال کنند.

اندروید

در سیستم اندروید شما خیلی ساده و با رفتن به مسیر:

Setting > Storage > Cached data

می‌توانید تمام Cashe برنامه‌های خودتان را به‌سرعت پاک‌ کنید.

برای آی‌اواس این کار اصلاً به این سادگی‌ها نیست. فقط می‌توانید امیدوار باشید خود برنامه گزینه‌ای برای این کار داشته باشد.

۷. بستن تمام اپ‌ها

هر وقت که در حالت multitask از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنیم، در بعضی مواقع دوست داریم تمام پنجره‌ها را یکجا ببندیم. باوجوداینکه آی‌اواس درزمینه‌ی کنترل حافظه برای اپ‌های مورداستفاده به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهد.

اندرویداما در اندروید فقط کافی است بر دکمه Clear all در بالای صفحه multitasking کلیک کنید تا تمام برنامه‌ها خیلی ساده بسته شوند.

۸. سوییچ کردن خیلی سریع بین دو اپ استفاده شده

این‌یکی از پر سر و صداترین ویژگی‌های اندروید نوقا است که بین دو برنامه آخر می‌توان به راحتی سوییچ کرد.

اندروید

وقتی‌که دو بار روی دکمه multitasking کلیک می‌کنید، نوقا به‌سرعت برنامه قبلی را  که استفاده می‌کردید، اجرا می‌کند و در صورت دو بار کلیک کردن، دوباره می‌توانید به‌جای قبلی خود برگردید./دیجیاتو