صیادی بیان داشت:تا کنون حدود ۸۰ درصد افراد فاقد بیمه بازنشستگی بیمه شده اند و در چند روز آینده ما جشن روستای فاقد بیمه نشده را در بیجار کنار خواهیم گرفت.

‍ به گزارش ندای گیلان،مهندس صیادی دبیرکل مجمع مهندسین گیلان  از طرح توسعه روستای بیجار کنار از توابع بخش مرکزی دیدن کرد.

مازیار صیادی در معیت اعضا شورای اسلامی و دهیار روستای بیجار کنار از طرح جامع بیمه شغلی و اشتغال پایدار که توسط کارشناسان در شرف وقوع است بازدید، و طی جلسه ای روند کار را ارایه  کرد.

عضو کار گروه توسعه و اشتغال شهرستان رشت گفت :روستای بیجارکنار بعنوان روستای هدف برای اجرای طرح توسعه متوازن انتخاب شده و در نظر است کلیه افراد فاقد بیمه شغلی در اسرع وقت بیمه شوند.
صیادی بیان داشت:تا کنون حدود ۸۰ درصد افراد فاقد بیمه بازنشستگی بیمه شده اند و در چند روز آینده ما جشن روستای فاقد بیمه نشده را در بیجار کنار خواهیم گرفت.

وی افزود:تاکنون حدود ۲۵۰ نفر از اهالی روستای بیجارکنار بیمه بازنشستگی شده اند.
صیادی اظهار داشت:مقرر گردیده طرح جامع اشتغال استخر پیش ساخته و آبزی‌پروری و متعاقب ان طرحهای پرورش گوسفند را در روستای شروع خواهیم نمود

دبیرکل مجمع مهندسین گیلان ادامه داد : روند توسعه در بیجارکنار با شتاب بهتری دنبال می شود چون اعضا شورا و دهیار بطور جدی پای کار می باشند مضافا زیر ساخت توسعه اعم از طرح هادی و عرصه مناسب برای اجرای طرح مهیا می باشد

صیادی با تاکید بر اینکه بایستی سایر روستاییان از این فرصت بهره ببرند گفت: حدود ۷۰ درصد هزینه بیمه شغلی با فرایند بازنشستگی را دولت تقبل نموده ونیز تسهیلات تخصیصی برای هر فرد حایز شرایط ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و سود تسهیلات ۴تا۶ درصد و مدت تنفس ۱تا ۲ سال می باشد و همچنین مدت باز پرداخت تسهیلات حداکثر ۶ سال می باشد.

عضو کارگروه توسعه و اشتغال شهرستان رشت افزود:کلیه امورات از بیمه شغلی بازنشستگی و مدیریت مشاغل خانگی و مشاوره کارآفرینی توسط شرکت پشتیبان انجام می گیرد و دهیاران واعضا شورای اسلامی و سایر روستاها در سراسر گیلان در کوتاهترین زمان ممکن با پشتیبان مربوطه هماهنگی لازم را بعمل آورند.