معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: ۸۰ درصد اقدامات اداری امور اراضی در کشور از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،صفدر نیازی در نشست هم اندیشی مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان طبیعتی بکر و کم نظیر دارد و نباید این چشم انداز مورد دست انداز قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی گیلان باید تقویت شود، افزود: نگاه صنعتی به گیلان، این استان را از بکر و تازه بودن در می‌آورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است، تصریح کرد: تغییر کاربری مگر در موارد خاص و استثنایی، جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد و به شدت با این گونه رفتارها بر خود می‌کنیم.

نیازی با بیان اینکه امور اراضی در حفظ عرصه‌های کشاورزی به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند، گفت: امور اراضی پلیس زمین است و باید مقابل تخلفات و تعدی به عرصه کشاورزی بایستد.

وی با اشاره به چالش تداخل اراضی کشاورزی در طرح هادی روستایی، افزود: باید تعامل و هماهنگی بین امور اراضی و بنیاد مسکن صورت گیرد تا اراضی کشاورزی دستخوش نابودی نشوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر تعامل و همراهی بیشتر مدیران در اجرای قوانین، بیان کرد: مدیران و دستگاه‌ها موظف در حفظ امور اراضی هستند و باید در جلوگیری از تغییر کاربری‌ها دست سازمان را بگیرند.

نیازی از سامانه‌ای شدن ۸۰ درصد اقدامات اداری امور اراضی خبر داد و اضافه کرد: با سامانه‌ای شدن و هوشمند کردن کارها، میزان قابل توجهی از تخلفات و ناحقی‌ها در امور اراضی کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع روند خدمات دهی به ارباب رجوع، افزود: پیچیدگی‌های اداری و توسل بر کمیسیون‌ها و جلسه محوری‌ها موجب آزار و اذیت مردم شده است و باید این روند بسیار کوتاه شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر نظارت و دقت ویژه بر واگذاری‌ها، گفت: واگذاری‌ها باید به افراد دارای صلاحیت و توانمند و اهل فن انجام شود.

نیازی با اشاره نقش مهم منابع طبیعی در ساماندهی امور اراضی، اضافه کرد: جهاد، ثبت و منابع طبیعی حلقه‌های به هم پیوسته در بخش امور اراضی هستند و باید در کنار هم قرار بگیرند تا کارها خوب پیش برود.